Laat je Grand Seiko zien VIII

Deze wijzerplaat blijft toch echt fantastisch. Hierdoor werd m’n interesse voor GS voor het eerst gewekt.

Nog even sparen, wie weet ooit :stuck_out_tongue_winking_eye:

11 likes

En daarbuiten inktzwart. Erg mooi ook!

1 like

Gecondoleerd, dat is een nare aanleiding om een horloge te kopen. Wel een mooie GS!

:heart_eyes:

1 like

Het blijft een plaatje.

17 likes

Wow!
Is dat niet een gelimiteerde voor een specifieke winkel in Japan?

Klopt, de SBGA483. Een oplage van 100 stuks voor Oomiya.

1 like

Prachtig!
En gefeliciteerd dat je er één hebt weten te bemachtigen :star_struck:

1 like

Daar willen we best wat meer foto’s van zien.

1 like

Nog maar wat kleurschakeringen.

25 likes

Wat een leuk horloge. Hoe groot is deze?

1 like

Deze is 39mm.

1 like

Wel echt heel gaaf. Dit is ook wel zo’n beetje alles wat je uit een Grand Seiko wil. Typische 44GS kast, Spring drive en Snowflake dial. Kan het nog Grand Seiko-er zijn dan dit?

4 likes

Precies wat ik dacht. Zal dit weekend wat meer foto’s maken en wellicht een NA topic maken!

2 likes

Goedemorgen GS vriendjes.

50 likes

Magnifique! :ok_hand:

1 like

Daarom viel de snowflake toen af voor mij in de GS zoektocht, ik wilde een 44GS achtige case.

1 like

Altijd leuk een dilemma voor te leggen hier. :blush:

Ik zit al een paar maand te speuren naar een SBGN001, maar helaas zijn ze ofwel gepolijst, ofwel gedragen met krassen en deukjes hier en daar. Daar komt bij dat je boven list moet betalen en meestal komt er nog eens import bij. Reken maar dat je deze niet onder de 4k vindt. Het is wel een hele mooie LE (mijns inziens de mooiste van de 3 SBGN’s) en een 9F met een ster, dat maakt hem wel unieker.

Daartegenover staat de SBGN005. Zo goed als hetzelfde model, maar een “gewone” sunburst en reguliere collectie. Maar je vindt ze 2dehands rond 2400 en nieuw voor iets meer. Met andere woorden, je spaart bijna 2000 euro uit, wat de pot kan vullen voor een SBGY.

Mijn grailmodel is de 44GS SBGY011 met een wolkenplaat zoals @Hans zijn 005 hierboven, die komt er vast wel ooit eens aan, GS kennende. :blush:

• SBGN001 en (teveel) betalen
  • SBGN005, de verstandige keuze
  • Doorsparen voor een SBGY die nog moet komen

0 stemmers

4 likes

Nu gaan voor die gele kneiter. Als het goed is kun je die tzt wel weer kwijt voor een net bedrag…het is immers best een gewilde LE.

Edit : ik lees nu pas wat ie moet gaan kosten…en dat voor een gedragen staat. Hmm…nee dan zou ik dat niet doen en voor een zwarte met rode sec wijzer gaan. :crazy_face:

2 likes

Lekker doorsparen zou ik zeggen…

2 likes