Is allemaal smaak, en daarover valt niet te twisten. Voor mij zijn dit juist de elementen die maken dat mijn voorkeur gaat naar de wat meer ingetogen / toolish zwarte, met bijpassend datumveld. Snel weer uit de externe kluis halen
Dan kun je alleen de gele nog kopen. Als je die het geld niet waard vindt, dan laat je hem liggen. Maar als je nu weer een blauwe of zwarte koopt dan zullen die je denk ik geen voldoening schenken. Wat betreft de prijs van de gele, het enige dat telt is of je die gele dat bedrag waard vindt. Dat er een minder mooie voor de helft te koop is, is vaak waar we ons door laten leiden, maar dat heeft geen nut. Tenzij value for money in jouw tevredenheidsbeleving een doorslaggevende rol speelt. Dat kan, er zijn heel veel mensen voor wie dat de belangrijkste factor is bij het kopen van dingen…
Ik heb goede deals gemaakt, en ik heb horloges waar ik teveel voor heb betaald. Maakt dat zo’n horloge minder mooi? Voor mij niet. Teveel betalen was een keuze. En ik ben blij dat ik die voor die horloges gemaakt heb.
Vandaag weer de sbgw252 om de pols. Hij loopt netjes. Ongeveer -1,5sec per dag. Ik moet nog een positie vinden waarin ik hem ‘s nachts weg kan leggen zodat hij iets versnelt.
Of, wat dacht je van de sbgn025?
Die lijkt me wel gaaf
Niet mijn horloge, helaas.
1 keer de 003, 3 keer de 005
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Ik heb het bedrag er wel voor over, maar dan moet het in perfecte conditie zijn en ik heb de indruk dat ze allemaal wel gedragen zijn geweest ondertussen (zoals het hoort natuurlijk, ze zijn ook al 5j oud). Dus het is kijken of er nog een ongepolijst exemplaar opduikt zonder deuken of diepe krassen. Nog even afwachten dus en wie weet kondigt GS wel weer wat nieuws aan voor de 30j 9F
Ik sluit niet uit dat ik ondertussen nog een 005 oppik om de honger even te stillen. Het blijft een mooi stuk en ze zijn wel goed verkoopbaar, dus dat hoeft niet persé pijnlijke zijsprong te worden
Poeh ja zeg! Die lijkt me nog mooier.
ik denk dat daar je antwoord ligt. ‘Mompelt iets met ezel en steen’
Lekker voor een SBGY gaan is mijn stem geweest
Eén van de mooiste! Gefeliciteerd man!
En zeker fraai op zo’n band
Voor mij staat deze samen met de SBGN005 op de shortlist voor als de horlogefondsen weer wat aangevuld zijn (gatdamme wat kun je je geld kwijt in een nieuw huis).
Wie weet wat het batterij(?) stickertje op een GS quartz impliceert, op de nieuwe SBGX265 zat een 22-11 stickertje. Datum plaatsing batterij of datum dat ie vervangen moet worden of anders?
Was hij in november 2022 nieuw? Dan zou ik denken dat 22-11 de maand van plaatsing is. November 2022 dus. Als het horloge eerder geproduceerd is geweest dan zou dan natuurlijk niet kunnen.
Even opgezocht - LE van 56 dus niet echt verkrijgbaar. Ook is het geen Iwate wijzerplaat (wat ik meende te zien) maar een ‘tree bark’ variant. Een Iwate wijzerplaat in een 9F quartz (of een Spring Drive) zit er ook niet in natuurlijk, omdat deze horloges in de Shinshu locatie worden gemaakt, met de andere uurwerken (9S, hi-beat) afkomstig uit de Shizokuishi studio.
In dat opzicht moet je de tree bark wellicht zien als de Shinshu interpretatie van de Iwate. Net zoals de White Birch wijzerplaten van de Evolution 9 horloges verschillen tussen de White Birch hi-beat en Spring Drive varianten.
Hij is nieuw, maar heb het idee dat deze al even uit productie zijn, SBGX265
De SBGX265 is een JDM en is nog steeds nieuw te koop in Japan.
De datum stikker heeft betrekking op de plaatsingsdatum van de batterij.
Dit wordt evenwel niet altijd gedaan als er een nieuw batterijtje geplaatst wordt door een niet officieel service punt. Maar de datum zal nooit slaan op wanneer het moet vervangen worden.
Grand Seiko en Seiko heeft daarvoor een andere aanwijzing. Als het batterijtje aan vervanging toe is dan maakt de secondenwijzer namelijk een stap van 2 seconden. En dan heb je nog ruim de tijd om de batterij te laten vervangen.
Zou voor de blauwe gaan maar dan wel deze
Krijg je ook een sterretje

Nog een foto van een paar dagen geleden, toen de zon nog scheen…
Hopelijk binnenkort weer
[quote=“Haaren, post:2559, topic:434076”]
Zou voor de blauwe gaan maar dan wel deze
Is een hele mooie maar op het uurwerk na natuurlijk wel een behoorlijk ander horloge.
Nou de SBGN001 is ook een quartz, alleen dan een gmt. Zoveel anders is hij ook weer niet.
Klopt. Een paar wijzers, stalen band en GS logo. Bijna hetzelfde horloge
Zie je, zei ik toch .
Bovenste is mooier