Blijft een heerlijk ding!
Yummi
Dankjulliewel
De zwarte plaat is echt oneindig diep en oh oh oh wat fonkelen de indexen en wijzers toch lekker bij GS
En oja volgens mij heb ik nog nooit een horloge gehad die zo heerlijk comfortabel zit als deze. Ondanks het gebrek aan fijnverstelling nota bene. Moet wel zeggen dat op warme zomerdagen ik deze dan niet de hele dag draag, dan pak ik liever een horloge op MN strap of Hirsch Performance.
en dank je
Veel zit hem in de platte caseback. Horloges met platte casebacks dragen altijd heerlijk, terwijl van die bolle kasten neigen te drukken. Voordeel van geen dikke automaat te zijn hé
Weet je wat?
Dit deel van het forum is funest.
Killing.
Een tijdje geleden ging ik eens wat lezen over GS, want eigenlijk onbekend voor mij. Van lezen naar video op YouTube kijken. Van YouTube naar de AD om modellen irl te bekijken en passen. Van modellen passen naar een SBGN003 kopen.
En van GS dragen naar nieuwe GS kijken.
AAAAGGHH
Nu zit ik met een probleem. Van tevreden met wat ik heb naar totale onrust.
De SBGA469 is de oorzaak van alle ellende.
Waarom wilde ik nou meer weten over springdrive?
Dom! Dom! Dom!
En nu?
Twee problemen:
1 Budget niet toereikend
2 Ik kan en wil niet meer horloges dan ik nu heb, dus er moeten er twee of drie uit.
Één ding zeker: spring drive vind ik prachtig.
Is daarmee probleem 1 niet opgelost? Reeds!
Nou, dat levert een ernstig probleem op over welke dan?
Als Sinn fanboy betekent het toch dat er Sinnetjes uit moeten.
Ik ontdekte vandaag pas dat deze Grand Seiko drie verschillende indices heeft. Ze zijn allemaal dubbel, maar ik dacht dat die op de 12, 3, 6 en 9 dikker waren dan de rest, en dat het twee maten waren. Maar ik liet hem vandaag aan iemand zien met een scherper oog dan ik (blijkbaar) en die wees me erop dat de 3, 6 en 9 dikker waren, maar dat die bij de 12 nog eens een slag dikker is. Dus 3 formaten indices op deze wijzerplaat.
Misschien hebben alle GS dat, maar het was mij bij deze nog niet eerder opgevallen
Ik zou denken dat deze bijvoorbeeld twee maten heeft, de 3, 6, 9 en 12 zijn gelijk, of niet?:
En ook deze 3, 6, 9 en 12 lijken gelijk:
Soms moet je gewoon even de bruut zijn…
Klopt inderdaad. Heb eens gekeken in m’n historie van GS-en maar kan er geen pijl op trekken…wanneer wel en wanneer niet.
Hmm… Heb je een scherpe foto recht van voren?
Het “lijkt” wel alsof de 12 wat dikker is dan de 3/6/9…
Deze is echt prachtig moet ik toch maar eens aan de collectie toevoegen maar moet er wel eerst wat uit
Pfffff
Dat wordt dan een U1 DS limited met mijn eigen serienummer.
Man, zo bruut wordt lastig.
Hoewel een totaal ander model, is bij de Snowflake dit ook het geval (de 12 uur markering is groter dan die op 6 en 9 uur).
Welke dan???
FTFY.
JC te paard!!
Ik snap je punt… Het feit dat ik geen GS heb en toch hier rondlurk zegt ook wat…
Wow!!!
Mag ik een tip geven?: Damasko erin