Laat je Grand Seiko zien VIII

21 likes

30 likes

Ik weet dat er mensen zijn die het horloge dat ze dragen aan hun kleding aanpassen, maar goed om te zien dat jij je horloge matcht met het heerlijke lenteweer!

3 likes

Even iets heel anders…
Waar laten jullie je Grand Seiko batterij vervangen? Bij de GS dealer? Tegenwoordig S&C? Of toch plaatselijke juwelier?

Heb flink wat navraag gedaan en de prijzen variëren nogal van €100,- tot €240,-… Ene moet gelijk met service, andere niet maar stuurt hem wel naar GS zelf… Vraag was wel of er tevens een waterdichtheid test gedaan kan worden. Zeer veel verschil in ieder geval in wat ze dan willen laten doen en prijs…

Ben benieuwd naar jullie advies. Ik ben zelf woonachtig nabij Nijmegen maar V. Baal is voor mij een optie die direct af valt.

1 like

Tsja, lastig. Ik heb een aantal keren een batterij laten vervangen. Eén bij mijn plaatselijke juwelier die ook waterdichtheid kon testen. Waar de GS quartz voor bedoeld is… simpel onderhoud en makkelijk vervangen van de batterij. Het kostte me een tientje.

De andere was bij Brunott in Rotterdam. Ook met eigen waterdichtheidstest. Was zelfs wel € 7,50. Dat was toen ze net geen GS dealer meer waren.

Ik zou gewoon een poging bij een lokale juwelier wagen die wel goed bekend staat.

3 likes

Als hij binnen garantie valt, naar een AD en die stuurt hem dan naar Schiedam.
Buiten de garantie zoals Koetsj zegt

2 likes

Volgens mij is het idee dat bij een officiele Grand Seiko batterijbeurt ook de pakkingen vervangen worden. Vandaar dat dat wat duurder is dan een tientje.

Maar de twee GS quartzen die ik heb gehad heb ik beide verkocht voor ze aan een nieuwe batterij toe waren. Dus ik heb geen eigen ervaring.

1 like

Dat het duurder is dan een tientje begrijp ik. Maar de goedkoopste zit op €100,- en de duurste dus op €240,-… Dan vraag ik me af wat zijn de verschillen? En wat doen ze voor die €100,- waar ik geen duidelijk antwoord op kreeg enkel dan dat het 8 weken duurde alvorens ik hem terug kreeg…

Ik heb het ook lokaal laten vervangen door een horlogemaker, pakkingen zijn wel even bekeken maar waren nog prima wat ik begreep. €10,00 betaald.

Heb meegekeken en het stelt werkelijk niks voor, dat mag echt geen € 100,00 kosten tenzij ze inderdaad meer doen dan alleen batterijen vervangen.

1 like

Ik draag deze niet zo veel als ik zou willen omdat ik de bracelet net niet lekker krijg. Dus gaat toch maar op leer. Nog goede suggesties? Misschien zwart met blauwe stiksel?

En bestaat er een Grand Seiko Titanium pin buckle?

11 likes

Alle opties met de 2/3 schakels al geprobeerd en schakels wisselen aan de kant van de sluiting?

Tot nu toe heb ik GS banden altijd perfect passend kunnen krijgen met die methoden

2 likes

Met de sbga231 om naar de japanner. Het is meer een buurt restaurant. Niet luxe, wel geweldig!

17 likes

Heerlijk…in alle opzichten.

1 like

Dat heb ik onlangs uitgezocht, en het antwoord is nee.

3 likes

Met dank aan @daffie en @SuperC - de geweldige SBGR099 nu om mijn pols. Heren, veel dank en graag tot snel! Dit is mijn eerste GS zen ik ben echt diep onder de indruk. Wat een kwaliteit.

En het is 5 uur geweest, dus:

(Old Tom gin als experiment, maar ik ben nog niet overtuigd)

51 likes

Gefeliciteerd en die laatste foto is erg gaaf!

2 likes

Super mooi horloge en goede foto’s! Gefeliciteerd.

1 like

Ik ben een keer naar de plaatselijke juwelier geweest, maar ik zag dat ze gisteren de caseback van het Seikootje van m’n vrouw in een loopgraaf veranderden omdat ze 'm niet open kregen, dus ik vrees dat ik voortaan maar even bij de Seiko Boutique langs wip. :slight_smile:

Er sprongen tranen in m’n broek.

Nee. Je woont bij Nijmegen. Ik woon minstens 1 a 1,5 uur bij een GS dealer / boetiek vandaan, en vind het ergerlijk dat mijn lokale Seiko dealer zo’n lompe hork is.

3 likes

Gefeliciteerd, en topfoto’s ook!

1 like

Welkom bij de club. Van G&T liefhebbers, uiteraard, maar ook van GS adepten. Ik vind het een mooie combi.

1 like