Fenomenaal!
Het is in deze combinatie echt een bijzonder horloge. Over the top, no holding back, maar heel erg mooi.
Heel fraai 
Thanks Ben er zelf ook tevreden over 
Prachtig, ook met die band! 
Ik ben eigenlijk normaal niet zo’n fan van de Grand Seiko toolwatches. Die nieuwe SLGA023 vind ik wel gaaf. Mooie plaat voor in een duikhorloge.
Met 43.8mm, 51.5mm lug-to-lug en13.8mm dikte wellicht wel wat aan de kolossale kant, naar zou het best een keer een kans willen geven om te kijken hoe het staat.
Foto van A blog to watch.
Helaas nog geen Grand Seiko om daar naar toe dragen, dus voor nu moet ik het hier mee doen. Al denk ik wel dat de Shunbun (SBGA413) mijn keuze zou zijn.
De bestaande duiker serie van Grand Seiko viel compacter dan zijn cijfers doen vermoeden. En die had ongeveer dezelfde getallen: Diameter 44.2mm Lug-to-lug 51.0mm Thickness 14.0mm
Hoe de series-9 kast valt weet ik niet. Die is wat hoekiger, misschien valt hij daarom wat groter. Passen is weten 
Ik had net een vreemde gewaarwording. Ik keek naar de SBGA231 om mijn pols, de 44mm duiker, en ik dacht: “hij lijkt best wel klein”. Een vlaag van verstandsverbijstering? Cognitieve dissonantie? Ik denk het.
Het blijft een punt van overweging aan dit horloge. Hij draagt perfect, het titanium maakt hem niet te zwaar, hij is goed afleesbaar, en functioneel met de pizza timer. En met spring drive loopt hij super exact. En toch heb je het idee dat je een wat fors horloge draagt. Maar soms komt ineens dat gevoel om de hoek van: “ach, het is ook gewoon een fijne maat, en f&^% de rest”.
Ik denk er wel eens aan om een Seiko SPB317 te kopen in plaats van deze. Die SPB317 is 41mm, heeft ook 70 uur power reserve (een must voor mij ivm wegleggen), en ook een pizza timer, en historie. En @Fate_Amenable_To_Change heeft hem ook.
Maar die SPB317 heeft geen metalen band (ik heb een hekel aan rubber), geen power reserve (dus je weet nooit hoe vol hij is ivm 2 dagen niet dragen), geen spring drive (dus de nauwkeurigheid is altijd maar weer afwachten), is niet van titanium, en heeft niet de fantastische afwerking van de SBGA231. Dus alles bij elkaar is het formaat van de SBGA231 het enige twijfelpunt. En als je dan ineens zo’n “goh hij lijkt eigenlijk best compact” ervaring hebt, dan denk je: “houden!”. Want ik draag hem best vaak.
Zie hieronder een slechte foto van 1m afstand. Lijkt een keurige 40mm toch? Alle formaat wordt bepaald door de blik van de toeschouwer…
De lug tot lug afstand zal niet groter zijn dan 50mm gok ik?
Bijv. de MM300 is ook fors maar daardoor goed draagbaar.
Schitterende GS trouwens 
Ik denk dat ze de crownguards ook meetellen met de diameter. Zou je dat kunnen nameten?
Heel gaaf, gefeliciteerd! 
Haha, nee hoor. Ze meten de crownguarda niet mee. En ik heb ook geen enorme pols (16,5cm ofzo). Het is gewoon de afstand waarop je de foto maakt. En hoe hij valt natuurlijk.
Ik heb hem nagemeten, maar hij is echt 44mm van 40min naar 10min over de bezel.
Dank