Laat je Grand Seiko zien VIII

NA :hugs:

Mijn eerste GS en heel blij mee! Precies de GS die ik graag wou hebben. Zeer strak en met die spring drive wijzer verslavend om naar te kijken…

42 likes

Toffe aanwinst! Prachtig. En welkom in dit plezierig rustig voortkabbelende hoekje van het forum.

1 like

Gefeliciteerd! Prachtige wijzerplaat ook.

Ik ben verliefd hoor. De Eichi II:

Alleen nog even sparen…

En dan nog voor @Fate_Amenable_To_Change de big date spring drive. Maar die greep me niet zo. De Eichi II is echt even wat anders.

20 likes

Oeee, Eichi in het echie! Tof!
Edit: de spring drive big date springt er voor mij uit

2 likes

Gefeliciteerd! Prachtige aanwinst.

1 like

Geweldige eerste GS aanwinst. Van harte en enjoy! :ok_hand:

1 like

Schitterende keuze! Er kan maar weinig tippen aan die 62GS kast :+1::blush:

1 like

Het is weekend :champagne:

Iemand nog tips om vuil in de hoekjes weg te krijgen, er hoopt zich wat op

14 likes

Heerlijk toch die GMT kast. Perfecte maat ook :blush:

29 likes

Mooie foto’s Jasper!

1 like

Blijft zo’n gaaf model en dan al zeker in de kleurstelling :star_struck:

1 like

What. The. Fuck. Waar heb je die kunnen passen joh? De Eichi II heb ik tijdens het GS diner van vorig jaar mogen passen, maar die Großdatum is een soort eenhoorn, zowel in Europa als ook op Chrono.

Kanonnen. Is dat de GS boutique in Parijs?

3 likes

Welkom hier, trouwens!

2 likes

Gaaf hè? Lag de rosé gouden versie er ook? En de nieuwe SBGY026 ‘hana ikeda’? Wij gaan in september weer even buurten op Place Vendome.

1 like

In de boutique aan de place vendome. Hij lag niet op zicht, maar toen ik de Eichi had gepast zei hij dat hij achter nog een paar Credors had liggen. Ik dacht gelijk aan jou en vroeg of hij de big date ook had, waarop die tevoorschijn kwam. Na de Eichi is al het ietwat normalere wat gewoon. Maar ze hebben hem dus soms op voorraad. Hij kostte 8.000 euro.

Ik heb zijn kaartje gekregen, om contact op te nemen als ik nog eens kwam of wat specifieks wilde zien.

Nou, heel gaaf. Het mooie vond ik dat het qua vorm een eenvoudig horloge lijkt, maar dat de kwaliteit zo enorm is dat het om de pols grote indruk maakt. De vorm, de wijzerplaat, de substantie, indrukwekkend.

Ze hadden alledrie de versies. Platina wit, platina blauw en rose goud wit.

Mijn vrouw zei dat ze de prijs belachelijk vond. Maar dat als ik er eentje kocht, dat ik dan beter die 20k extra voor een nieuwe uit kon geven dan er 2ehands eentje van 40k te kopen. Kijk, ik zie dat toch als een ‘misschien’… :slight_smile:

De sbgy026 was er niet meer, al verkocht. Wel had hij nog 2 stuks van de place vendome limited serie van 10 met die zilveren wijzerplaat met een stenenstructuur zoals de place vendome. Maar die was 30k meen ik. Dan spaar ik liever door.

Ik moet wel zeggen dat ik mijn sbgw252 ook nog steeds heel gaaf vond naast de Eichi. Met name de wijzers zijn echt een grand seiko punt. Deze had ik trouwens omgedaan naar de boutique. Hij werd zeker gespot. Nice watch :slight_smile:

15 likes

Dat had ik niet verwacht. Ik dacht dat ze vele malen duurder waren.
Dat je hem hebt laten liggen :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Voor de goede orde. De big date spring drive was 8000 euro. De Eichi was 59.000.

Maar 8000 voor een nieuwe credor big date viel mij ook mee inderdaad. Zeker met het echt mooier afgewerkte spring drive uurwerk dan de grand seiko’s hebben.

De verkoper vond het ook een koopje zei hij soort van. Ik kan vandaag nog terug!

2 likes

Ooo, ik kon het me al bijna niet voorstellen.

Dat zeker nog steeds

1 like

Ik heb alleen de witte en rose gouden versies gezien, en alleen die laatste gepast. Zo prachtig maar, naar mijn mening, toch nét iets aan de grote kant voor zo’n extreem verfijnd horloge.

Aah jammer… denk ik :face_with_hand_over_mouth:

Is ook een hele mooie natuurlijk! Hadden ze de SBGW295 eigenlijk nog?

2 likes