Laat je Grand Seiko zien VIII

Precies zo heb ik het gedaan, maar dan om mijn pols en dus één hand voor de telefoon. Geloof me, je suggesties gaan het verschil in kwaliteit niet maken bij mij.

1 like

Met één hand fotograferen, zo uit de losse pols, levert bij mij altijd kutfoto’s op, terwijl ik, als ik de tijd er voor neem, goed kijk, en twee handen gebruik altijd betere foto’s heb. Als dat bij jou niet helpt… Tja, dan is dat jammer voor ons. Jij hebt alsnog een geweldig horloge om de pols. :slight_smile:

Dat zou @dutchguy2 er niet van hoeven weerhouden om te vertellen waarom geen quartz, uiteraard. Ter lering ende vermaeck. Dat iemand een automaat koopt is helemaal prima, ik was gewoon nieuwsgierig.

5 likes

Geen quartz? Ik heb een aantal quartz horloges, niks mis mee. Maar het meeste plezier ervaar ik met een mechanisch uurwerk. Wetende dat honderden kleine onderdeeltjes met elkaar samenwerken en zo accuraat de tijd kunnen weergeven, fantastisch!

2 likes

Vertelde m’n vriendin dat ik met t idee loop om deze te verkopen om een nieuwe aankoop te financieren. Maar dat mocht niet, ze vindt het misschien wel mooiste horloge dat ik heb. :stuck_out_tongue_winking_eye:

28 likes

Zo creëer je draagvlak voor je hobby. Volgende vraag is: keurt ze een extra aankoop goed?

Heb je dat ergens in drievoud vastgelegd? Opgenomen?

3 likes

Ja dat is waar. Ze herkent tegenwoordig zelfs als ik van horloge wissel gedurende de dag :stuck_out_tongue_winking_eye:

Die extra aankoop is sowieso geen punt voor haar, dat komt uit mijn eigen potje. Is meer voor mezelf. Wil minderen, maar wil eigenlijk niks kwijt en ondertussen wil ik ook graag wat nieuws. :innocent:

2 likes

:rofl:
Jullie zijn m’n getuigen :stuck_out_tongue:

3 likes

Die is toch veel te mooi om weg te doen. Er zit vast nog iets in de collectie wat minder mooi is.

Al een paar post geen foto meer, dan nog maar een van mijn GMT

Zoals te zien is het geen nieuwe maar een met 15 jaar draagervaring.

15 likes

11 likes

Is deze ook 39 mm?

1 like

Ja

Vandaag voor het eerst een GS irl mogen aanschouwen, verkocht. Nu alleen nog met het geld op de proppen komen. Gaat zo’n SBGA375 altijd voor de retail prijs weg van 5500? Of is hier onderhandeling in mogelijk aangezien ik verder met het merk niet heel bekend ben

.

9 likes

Ik heb geen idee. Ik koop altijd tweedehands.

1 like

Lieve Grand seiko liefhebbers, ik overweeg een sbgw231, maar dan met de BoR band.

Iemand er ervaring/foto’s van de 231 op/met de BoR band?

Nog tips voor plekken om 2de hands te kopen behalve chrono 24? De lists vanuit Japan staan daar namenlijk op voor 3300€. Ik weet dat de Yen nogal rocky is maar dan vind ik het verschil nog steeds groot.

Niks mis mee. Ziet er nog top uit :+1:

1 like

Nee, ik zelf koop het liefst hier in het blauwe gedeelte of op Uhrforum, omdat ik in D woon.

1 like

Ha! Ben je de andere kleur ook aan het proberen? Welke vind je mooier?