Laat je Grand Seiko zien VIII

Lastig…

De grijze heeft iets fris, waar de zwarte meer diepte heeft. Een paar jaar terug had ik een SBGV207 en deze heeft dezelfde diepte zwarte plaat. Het mat zwart is zo effen dat het echt lijkt alsof de wijzers, markers en tekst zweven.

Jouw 089 blijft koning

10 likes

Heb die van mij voor 4400 bij Van Willigen vandaan. Ongezien besteld via de webshop.

1 like

Via de webshop is toch geen veld ingeregeld om korting verrekend te krijgen, daarvoor zou ik eerder verwachten dat je de winkel binnenstapt om de deal f2f te maken?

Een paar jaar terug, toevallig net toen ze GS in het assortiment kregen, hadden ze 20% sale. Wellicht dat hij toen gekocht is

Was toen een korting op de website. Normaal zul je idd f2f moeten, voor een korting. Maar er zit best wel ruimte in de prijs. Hoewel ik ook wel verwacht dat een AD niet bij de eerste verkoop gelijk de grootste korting geeft.

april dit jaar :wink:

Mooie deal!

Onlangs is er ook eentje bij Driessen met een flinke korting verkocht. Liep er gisteren langs en zag dat hij niet meer in de etalage stond

1 like

Ze heeft goede smaak

1 like

De retail prijs lag nog op 5200 eerder dit jaar en een kleine korting is mogelijk. Af en toe staan er modellen met een fikse korting op retail.
Weet wel dat 90% van de tijd de dial van de SBGA375 praktisch zwart is :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Thanks voor de informatie. Fijne zondag :grinning:

Over de SBGA375 gesproken, ik heb hier recentelijk in het blauwe gedeelte een SBGA373 weten te bemachtigen. Misschien ook nog iets om naar te kijken! De foto’s op de GS website doen hem (zoals gewoonlijk) geen eer aan, maar de wijzerplaat is soms zilver, soms champagne. Werkelijk prachtig. En die blued seconds hand mis je wel op de 375 :star_struck:

19 likes

Over contrasterende secondewijzers gesproken, ik vind het wel jammer dat Grand Seiko nooit (volgens mij?) witte secondewijzers gebruikt bij hun donkere wijzerplaten. Volgens mij zijn goud- en zilverkleurig de enige opties.

Mijn donkerblauwe SBGP007 heeft een rode secondenwijzer.

Na lange tijd weer eens een toevoeging en nog een leuke ook.
Toen ik na erg lang twijfelen de SBGP017 met die prachtige licht blauwe plaat misliep, heb ik dit topic wat genegeerd, geloof tot zo’n 1200 nieuwe berichten gemist. Wat je niet ziet, wil je niet hebben ook :upside_down_face:.
Druk met motoren en de circuithobby, horloges komen wel weer was de gedachte, of niet en dat had ook goed geweest.
Tot ik wat te vieren had en mijn vriendin vroeg of daar geen mooi horloge bij past :smiling_face_with_three_hearts:
Bijna ging ik voor een Seamaster zonder golfjes :point_down:

Maar plots gooide een vervelende boodschap roet in het eten, geen moment om een horloge knoop door te hakken.
Toen dat gelukkig positief eindigde was het tijd voor een aankoop, maar nu met 2 redenen om wat moois aan te schaffen :grinning:
De Omega stond op de lijst, ook de licht blauwe GS en een Tudor. Maar, als ik het budget wat op zou rekken dan kon er een andere Grand Seiko bovenaan de lijst en die deal had snel gesloten kunnen worden, mits de eigenaar niet op vakantie was :rage: :smile:

Tijdens een bak koffie, kop thee en een leuk gesprek was het snel beklonken en ging ik huiswaarts met 1 van de mooiste Grand Seiko’s.

Geprobeerd, veel beter dan dit wordt het hier niet :sweat_smile:.

@vierport bedankt :wink:

40 likes

Volgensmij zijn er wel veel speciale edities die het wel hebben! Daar zitten een paar funky versies bij.

Graag gedaan en veel plezier met deze topper. En inderdaad jij hebt nu de mooiste GS hier op het forum. :grin:

2 likes

Hé, ho ho! :flushed:

2 likes

idd
:exploding_head:

1 like

Wat een ongelovelijk geweldig horloge is dat!

Foto doet hem misschien geen eer aan… :sweat_smile:

Maar wel een erg mooi horloge! :+1: