Laat je Grand Seiko zien VIII

Het enige wat jij lijkt te kunnen zien is een voor jou te dure Seiko. Zolang je daar niet doorheen kunt kijken en de unieke kwaliteit van Grand Seiko niet kunt zien, kun je je m.i. beter niet meer met Grand Seiko inlaten.

Ik vind dit echt een kanjer en zeker op deze band maar ook op die grijze Tropic :heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ik was een beetje onduidelijk: ik vind deze slga015 te duur in vergelijking met de andere GS titanium duikers die toch 4000€ goedkoper liggen zoals bv de sbga463. Het verschil is 48u gangreserve meer en wat hobbels op de plaat.

Al bij al kreeg ik geen warm gevoel vanbinnen. Your mileage may vary.

2 likes

Je hebt me niet goed door denk ik. Ik ben absoluut verkocht van de kwaliteit van GS. De blauwe op de foto is de mijne; ik hou van GS. Het feit dat je hier mensen probeert te overtuigen dat het niet over “een te dure Seiko” gaat lijkt me meer over jou visie te verklaren dan de mijne. Volgens mij is Seiko (“gewoon” Seiko) ook gewoon een leuk merk.

Mij ging het erover dat deze SLGA015 binnen het assortiment van GS te duur lijkt in vergelijking met de andere GS titanium duikers die toch 4000€ goedkoper zijn zoals de SBGA463. Ik zou liever een SBGA463 en een 2dehands skyflake voor die prijs kopen :wink:.

3 likes

Mogguh mannen…

Lastig vastleggen altijd weer zo’n lichte/zilveren plaat :thinking::confounded:

17 likes

Hier een duidelijk nieuw filmpje (van iemand anders): https://m.youtube.com/watch?v=x9222yAWMjU

Interessante opmerking vond ik dat er 100/500 exemplaren voor de Japanse markt bestemd zijn. Weten jullie of er vaker een relatief groot gedeelte van LEs in Japan blijft?

2 likes

Er wonen 125+ miljoen mensen in Japan.
100 van de 500 valt gigantisch mee voor hun thuismarkt.

2 likes

En gezien de gewoonte van Japanse producenten om de mooiste en meest exclusieve modellen niet te te exporteren, valt het al helemaal mee.

Dat klopt inderdaad.

Maar is Japan ook 20% van de wereldwijde afzetmarkt voor horloges, en/of voor (Grand) Seiko?

Maar los daarvan, doel ik met name op de gesuggereerde reservering.

Dit is nieuws voor me - wist ik niet.

Dat denk ik zeker. Ik heb laatst een kaartje van de verdeling van Grand Seiko verkopen gezien en daar stond Japan zeker boven de 20%.

Vroeger in de eerste periode van Grand Seiko tot 1975 ofzo, was de verkoop grotendeels binnen Japan. In de huidige periode zijn ze zich steeds internationaler gaan profileren.

Ik denk dat de verzamelaars en kopers van high-end Grand Seiko’s nog steeds merendeels in Japan zitten. En omdat onze belevingswereld daar veel minder mee gekoppeld is vanwege de taal en het schrift dan met bv de Amerikaanse markt, lezen we er veel minder over.

Immers, wie hier weet er een Japans horlogeforum? Duits en Frans zijn voor sommigen al lastig. Laat staan Aziatische fora.

Bekijk deze site bv eens. De site van Credor. De westerse GS fans worden wild als er versie met een Urushi en Maki-E wijzerplaat komt. Bij Credor voor de Japanse markt doen ze niet anders. Maar zonder Google translate is dit voor ons niet te lezen. Laat staan dat we het horloge zouden kunnen kopen. Overigens zijn veel Credors echt lelijk en niet passend bij een Westerse smaak. Dus we missen er weinig aan, maar de Japanse markt is echt anders dan de onze.

Kost omgerekend maar 35k

2 likes

Tot 2010 zelfs volledig binnen Japan als ik het goed heb. Pas daarna zijn ze internationaal gaan verkopen

1 like

toch een mooie on topic post!

1 like

:grin: waar is jouw beauty? Nog steeds happy?

1 like

Ja zeker, beetje aan het experimenteren met banden

Nu een mosgroene/-bruine suede

11 likes

Het kan gewoon allemaal prima. Zwarte wijzerplaat helpt. :+1:

1 like

17 likes

Van deze zijn ze vergeten de restjes goudpoeder af te blazen :grin:

1 like

Goedemiddag mede ga dragers,

Zijn er leden die ervaring hebben in de gs winkels in België. Zijn die echt beter dan die wij in Nederland hebben ?

Grand Seiko dragers en niet ga autocorrectie fout

Wat versta jij onder beter?