Laat je Grand Seiko zien VIII

Volgens mij is hij ook hier op HF actief.

Iemand deze al gepast in Nederland? Wat een details… :heart_eyes:

11 likes

Nee…maar ik vind deze release waanzinnig. Mijn Holy Grail op het moment. Helaas buiten bereik. Tja…:neutral_face:

Dat zijaanzicht…zo gaaf…

15 likes

7 likes

Gewoon je inboedel verkopen en een jaar op de grond slapen met een pot pindakaas en voorverpakt melkbrood… All in met een GS diver om de pols! :sunglasses:

Nee, hij is heel mooi en heel erg scherp… Maar dubbel zo mooi als de SBGA461? Voor mij niet alleszins. Als ik echt in de markt was voor een GS diver, geef mij maar de titanium 463. 137 gram met alle schakels, wat een verderlicht beest. En qua presence bijna net zo goed :slight_smile:

9 likes

Absoluut. Qua prijs gezien een no-brainer. Dan zou ik ook voor de 463 gaan. Maar de SLGA015 vind ik in alle opzichten mooier. Overall uitstraling is voor mij perfect.

Goed…ga Marktplaats ff afstoffen en pindakaas inslaan.

Ps shit krijg weer zin in een SD…

2 likes

Dat snap ik… Maar het wordt moeilijk om die van jou te overtreffen alleszins. Maar een one piece GS collectie zonder Spring Drive? Moeilijk goed te praten :wink:

Er komt binnenkort een zgan SBGA293 in het blauwe voor een mooie prijs trouwens! :innocent:

2 likes

Haha ja idd een SD is bijna verplicht. :wink: Ik geniet momenteel iig heel erg van m’n automatic. Tzt maar weer eens neuzen. Jouw 293 blijft een beauty. :ok_hand:

Houd 'm nu gewoon eens…doofus :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ja hij is geweldig! Mooiste duiker van dit moment! :heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Wat een plaatje zo…… ik weet m’n komende horloge op m’n lijstje 🥹🥹

Maar heren, ga dan voor de SBGA231. De titanium voorganger van de 463, en in alles exact hetzelfde behalve een paar puntjes op de bezel die waarschijnlijk moesten van de ISO duikstandaard.

Stuur mij dan een PBtje, want ik ben in the mood om de mijne te laten gaan…

Hmm die mood is alweer wat minder geworden nu ik deze foto zie. Maar toch!

13 likes

Voorlopig nog even deze…

21 likes

20 likes

De site mag dan netjes zijn, ik neem dit toch wel serieus.
Doet het toch anders voorkomen.

Van mij een dikke streep erdoor en avoid, al zal daar niemand van wakker liggen neem ik aan.

Nog steeds genieten :smiling_face_with_three_hearts:

33 likes

Nee hoor! Wel een beetje mooier.

Speaking of…ik mis de GSen van @DVR. Lang niet meer gezien.

10 likes

Lettertype op de bezel en grootste verschil…lumepip op 3.
Zie mijn foto hierboven.

Ook is hij een heeeeeel klein beetje kleiner.

Nee hoor, dat scheelt helemaal niks. Het is echt alleen de pip op 3, de getallen van de minuten zijn iets kleiner omdat ze er puntjes onder hebben moeten zetten. Ik denk omdat het van de duikers ISO moest dat je per minuut een exacte aanduiding hebt. De generatie hiervoor heeft die puntjes niet, en dus grotere getallen.

2 likes

soow, zit je even niet op te letten en drie ragen later ben je minstens heel veel replies verder. :wink:

Goed bezig.

Ik had even andere prioriteiten, waaronder afgelopen weekend een nieuwe camera aanschaffen…

Vorige week mijn camera van zo’n anderhalve meter hoogte op de tegels laten stuiteren… daar kunnen ze dan toch slecht tegen. De verzekering is aan de gang, maar of hij gerepareerd kan worden… geen idee. Het gaat in ieder geval minimaal een week of zes duren voordat ik überhaupt een prijsopgave of totall-loss verklaring kan krijgen.

Zucht… Zonder camera kan ik niet echt. :sweat_smile:
Ik maak niet alleen horlogefoto’s. :smiley:
Lastig ,een horloge-, audio- en fotografiehobby naast elkaar. Er zit veel tijd in werken. :grin:

Maar goed, we zijn er weer.

Trouwens nog bedankt voor het meedenken met een BOR band @amusicar en @vierport

Dan nog maar wat foto’s met nieuwe camera.

32 likes

Hij is mooiii