Ik vermoed overmorgen, maar DHL is optimistisch.
Nice! Lekker man.
Ik vind het altijd erg lastig te zien bij goud. Het contrast tussen verschillende vlakken is minder.
Afgaande op de foto van de lug zou ik zeggen dat hij gepoetst is.
Dit is toch niet zo’n oud model? Staat bij een zelfs bij dat hij in nieuwstaat is. Ik zou zelf niet een horloge uit deze categorie op een ander continent kopen.
Huh heb ik onder een baksteen gelegen?
Sinds wanneer kunnen we Grand Seiki bekijken bij S+C ?
Is een paar weken geleden hier besproken. Zijn ze sinds kort dealer van geworden.
Idd op die van linksonder zou ik dat ook denken. Maar obv die foto waar ook de lug rechtsboven op staat niet. Het is lastig, het kan ook lichtval zijn.
Ach wat maakt het uit? Spanje, italie, finland. Of Japan of elders? Je gaat er toch niet heen om een ruzie te beslechten. Het is gewoon een risico dat je neemt.
De goedkoopste kost ongeveer het dubbele helaas. Rose goud is mooi inderdaad. Maar ik heb besloten dat het uurwerk in de 260 niet bijzonder genoeg is om het daar vanaf te laten hangen. Ik heb het bestudeerd en ook dat is niet hand afgewerkt op een geneva seal of micro artist niveau. Je ziet op macro foto’s de ribbeltjes van de mechanische beveling/anglage nog zitten. Het is een nice to have, maar geen must have voor mij.
Precies dat bedoel ik dus - dat zou ik zelf niet doen. Ergens in Europa okay, maar dan zelf ophalen.
Jij wel?
Ja ik wel. Ik heb al meerdere GS gekocht in Japan, Hong Kong, Frankrijk. Allemaal laten versturen. Gewoon goed kijken. Beter scherp met wat kleine krasjes die authenticiteit aantonen dan alles weggepoetst maar afgerond.
Maar ik snap het ook best als je dat niet wilt. Het blijft een risico. Ik vrees voor die keer dat ik een aankoop uitpak en dat alles verprutst blijkt te zijn
Ik koop 100x liever uit Japan dan binnen Europa.
‘‘Zichtbaar gedragen’’ staat in Japan gelijk aan ‘‘nieuwstaat’’ of zelfs ‘‘ongedragen’’ in het Westen
Prachtig deze serie.
Overigens. En ik ben vast niet de enige. Het lettertype van de Grand Seiko naam. Ik vind dat zo enorm fraai. Het heeft echt die Japanse (Samurai / Bushi) feel. Is het typisch Japans…iets uit de cultuur of caligrafie misschien? Kenners van de taal of Japanse cultuur die misschien meer achtergrond hebben? Of zoek ik er teveel achter en is het slechts een van de vele duizenden fonts…
Volgens Honkidee is het gewoon een gothic font, dus geen link naar Japanse cultuur.
Een ordinaire stemming van de belanghebbenden bij de oprichting:
The debate about the Grand Seiko logo was long and complicated. Of the many options, none immediately commanded a consensus so the discussions were held with the team at the main company and several branches. Predictably, opinions were divided but, interestingly, both the Osaka and Nagoya branches supported the most traditional Gothic lettering. Democracy won the day.
(uit het historie van Grand Seiko foldertje)
Persoonlijk denk ik dat er weinig Japanse invloeden zitten in GS.
Zelf zie ik volgende 2:
- streven naar perfecte afwerking / vakmanschap
- technieken op de dial
Grote vraag is natuurlijk, welke Japanse cultuur, pre 1868 of post 1868? Naar mijn mening hebben ze toen het gros van hun cultuur over boord gegooid.
Ouch…en ik moest het vragen.
Kan ook aan mij liggen, ik was wat ontgoocheld over hun cultuur tijdens mijn reis naar Japan
Nou nou… laat het ze maar niet horen. Wat zouden ze van ons vinden?
Misschien had je het wat teveel geromantiseerd van tevoren?
Minderwaardig.
Er gingen al een aantal aziatische tripjes vooraf die de verwachtingen hoog hadden gelegd vrees ik. Maar vooral de ‘joy de vivre’ leek daar te ontbreken.