Laat je Grand Seiko zien VIII

De reden dat de groene croco nooit is besteld is omdat ik het in het echt wil zien icm het horloge. Daar is het helaas nooit van gekomen en kan daardoor je vraag niet beantwoorden. Ik vind het moeilijk van het plaatje. De foto welke ik deelde is wel van de delugs website overigens: https://delugs.com/products/green-shell-cordovan-slim-strap

Ik denk erover om een keer naar Frankfurt te rijden om bij Kaufmann te gaan buurten voor een warenonderzoek en dan een keuze te maken

1 like

Goedemorgen

20 likes

Even aangepast op de nieuwe datum, nou ja: eentje dan…

16 likes

Ook goedemorgen!

De sbgw253 blijft een schoonheid.

#nofilter klikklik voor groot :slight_smile:

22 likes

Hoe/waarmee maak je zo’n scherpe foto?
Lijkt me niet aannemelijk dat je dit met een zware FF DSLR in een hand doet?

1 like

Gewoon met een iPhone 11 en een stille hand. En het juiste licht. Diffuus licht is het beste.

En natuurlijk een meer dan vlijmscherpe Grand Seiko. Dat helpt :slight_smile:

4 likes

Dat geeft inderdaad de mooiste foto’s.

Overigens zijn deze ook onbewerkt, en in dit geval wel (rechtstreeks) van compact camera.

17 likes

Misschien moet ik dit nog even verduidelijken. Diffuus licht heb je als het licht even sterk van alle kanten komt. Dus niet buiten in de zon, of binnen onder een spot of lamp. Maar bij een compleet bewolkte lucht, in de schaduw, of zoals ik net de foto heb gemaakt in een kantoor met veel glas, maar de plafondverlichting uit, met het zonlicht weerkaatst via wanden, plafond, maar niet direct op het horloge. Of in zo’n lightbox / fototent. Maar vooral niet onder een direct aangelicht spotje.

2 likes

Verreweg m’n lastigst vast te leggen GS ooit…:confounded: Gok 1 op de 20 foto’s is bruikbaar. :laughing:

20 likes

1:20? Met het aantal dat je hier dan nog post ben je dus de hele dag foto’s aan het maken?

:joy: :+1:

Hij is mooi hoor! De balans is gewoon beter bij de dubbel-logo versie.

6 likes

Dat wordt sparen ! Wat een plaatje

En wat gaat dat fijn t.o.v. andere horloges.

1 like

Blijven oefenen :crazy_face::rofl:

1 like

Ik vind de balans ook erg fijn op dit model…zeker icm de no-date.

:grin: nee ik pak een moment dat ik een foto wil maken en merk dan het meerdere foto’s kost voordat ik een nette eruit heb weten te krijgen. Puur te wijten aan de sunburst plaat…dat weerspiegelt als de zee bij volle maan. Hey…misschien is dat iets voor de ontwerpers bij GS…:joy:

:sweat_smile: okido

1 like

Nice! :+1:t2: En dan ook gewoon met de standaard camera app en automatische instellingen?

Of zet je bepaalde waarden zoals belichting, ISO en sluitertijd vast?

9 likes

Gewoon standaard. Maar wel met een schone lens natuurlijk. Je ziet ook wel eens van die foto’s alsof de lens met aardappel is ingesmeerd. Dat gaat niet werken. Maar goed licht is het belangrijkste. Want met slecht licht kun je het mooiste horloge nog verkloten.

De nieuwe SLGA007 is echt gevoelig voor slecht licht.

Hier een voorbeeld van een slecht belichte aardappelfoto (niet van mij):

Of eentje recht in de zon:

En hier een goede:

20 likes

Als foto zijn 1 en 2 niet geslaagd maar op de pols zie je dit soort reflectie natuurlijk wel constant.
Op zich is dat dan ook wel een correcte (moment) weergave.

1 like

Die ene van die twintig is wel altijd zeer geslaagd! Blijft een prachtig model deze.

1 like

Dank U :+1:

1 like