Laat je Grand Seiko zien VIII

Is deze nou zowaar aan het beklijven? Hoe dan ook prachtig, die champagne wijzerplaten van GS.

Ik heb de King Seiko Limited, en hoezeer ze ook een erg dure Seiko met superlatieve afwerking hebben gemaakt, op één of andere manier haalt hij het toch niet bij een Grand Seiko. Die van jou is silky smooth.

Dan vraag ik me wel eens af of ze dat expres zo doen. :slight_smile:

4 likes

Is ie weer:

22 likes

5 weken…and still going strong. :muscle::+1: Uiteraard kijk ik altijd wel of er iets anders moois van GS voorbijkomt maar tot nu toe, zeker gezien de prijs van mijn 099, heeft niets 'm nog van de troon weten te stoten.

Het blijft erg mooi…dat speciale gevoel van iets echt bijzonders om de pols. Het vakmanschap en misschien zelfs een stukje Japanse cultuur. Althans zo ervaar ik het als ik weer eens naar m’n pols kijk. Ik heb dat met geen enkel ander merk. Sterker nog, de rest valt heel snel af tov GS. Ja…zelfs Damasko. :wink:

Ik heb mij wel eens afgevraagd hoe de wedijver nu nog is tussen KS en GS. Het zal zeker veel minder zijn (lijkt mij?) tov de beginjaren zeker toen Seiko beide teams tegenover elkaar zette en zei…vecht het maar uit. :crossed_swords:

En pssst…het is een silver sunburst plaat deze keer…geen champagne. :grin: Ook al lijkt het in bepaald licht wel degelijk champagne…which is :ok_hand:

3 likes

Prachtig. Een GS op een zacht bedje van mos. :grin::ok_hand:

1 like

Je hebt hem wel vaak om merk ik! Nog altijd blij mee? :blush:

1 like

Ik denk dat je het eindstation bereikt hebt! Althans zeker voor het geld. Gewoon houden en genieten zou ik zeggen :+1:

2 likes

Zit wat (veel) in. Tot nu toe iig geen grote kriebels om 'm weg te doen / iets nieuws te pakken. Tzt weer eens kijken. Misschien wil ik toch ooit nog eens gaan voor de Snowflake. We’ll see…:sunglasses:

3 likes

Wakame he Daffie :wink:

Ja! Blij dat ik voor deze ben gegaan. Vinkt voor mij nog steeds de meeste boxjes af qua wat mij aanspreekt in een GS.

4 likes

Haha ja :grinning_face_with_smiling_eyes:

Die is er al lang niet meer. Die limited van mij heeft nog eens een 6L35 uurwerk wat je ook in de limited Alpinist aantreft in mijn horlogedoos, maar de “gewone” KS reeks die aan de 1700 Euro kant van het Presage assortiment leeft is gewoon een stukje positionering.

Die horloges, met de Arita porseleinen dial, met de Urushi platen, de KS reeks waarvan ook die schildpad-wijzerplaat een deel is, die worden allemaal met bog standard 6r3x uurwerkjes gevoed. De 6r3x is geen uurwerk om over naar huis te schrijven: grote positionele variatie in de accuratesse, erg lage amplitudes. Het is net alsof ze een veer van vanillevla in die ton hebben gestopt om een wat langere gangreserve uit een 6r15 uurwerk te persen. Ik heb liever de 6r15 van weleer.

Maar het feit dat het uurwerk in de huidige King Seiko serie zo’n abjecte mall-watch rommel is is wel een illustratie van het feit dat we King Seiko niet meer serieus hoeven te nemen. Het is een stukje lege branding, ook al is de afwerking meer dan fatsoenlijk.

Die competitie tussen twee fabrieken om de meest hoogwaardige uurwerken te fabriceren teneinde de Zwitsers een grote middelvinger te geven… Tja. Das war einmal.

4 likes

Duidelijk…inderdaad.

1 like

Mooie klok ook! Vooral die 2e foto. Alsof de wijzerplaat een OLED schermpje is dat een foto van het water op de achtergrond weergeeft!

Misschien toch maar eens de Astron een dagje niet omdoen en wegleggen en de dag erna in het echt een GS passen. Kijken of het formaat dan beter eruit komt op m’n pols.

Maarja, indien zo, dan moet ik wel beide Astrons verkopen en dat ik daar nu alweer over nadenk terwijl m’n blauwe NOS Astron vandaag pas wordt bezorgt maakt alles wel weer, op z’n zachtst gezegd, curieus…

En daarnaast heb ik v/d week ook de Longines Ultra Chron ‘ontdekt’. Vind ‘m mooi en ook een hi beat.

Horloges horloges……:face_with_peeking_eye:

Tja, Bijna 4000 ballen voor een drie-hander Longines, ook dat merk is heel erg aan het opschuiven. Je koopt er een 43mm grote en bijna 14mm dikke toolwatch voor die ook nog eens 170 gram weegt. Een GS van rond de 40mm zal net zo netjes passen als die DJ die je ooit aanschafte, ik denk dat dat lekkerder gaat dragen.

Dus voor de prijs van die Longines kun je zowel een SPB315 of 317 duiker scoren, als een nagelnieuwe GS HAQ van de SBGP serie, tegen list. Mijn SBGW231 is via Magi voor 3350,- ballen nieuw te koop. Voor rond de 3500 heb je ook de HAQ GMT’s, zowel in de sport als ook de heritage lijnen.

Als je daar wat korting over weet te vinden zit je zomaar rond de 3000 ballen, en als je dan alsnog een cushion shape duiker bij wilt verwijs ik weer naar de SPB. :slight_smile: En met dat hele verhaal kun je de NOS Astron houden, want alles wat ik zojuist noem is aanzienlijk minder duur dan de GS Suwa uit de foto’s van ome @amusicar. :slight_smile:

5 likes

Goed. Lenteweer, gisteren wat oude boeken over Japan uit te kast getrokken. Prachtige blauwe lucht en een Skyflake om de pols. Wat wil je nog meer. (Op thuiswerken na dan :wink: )

Gisteravond wat Haiku’s zitten broeden. Denk dat deze de lading wel dekt.

Onder blauwe lucht
Grand Seiko’s perfectie straalt
Tijdloze schoonheid

22 likes

Thanks. Heldere uiteenzetting, op een manier die ikzelf nog niet zo gezien had.
Dit korte en informatieve epistel maakt het makkelijker…. :smirk:

2 likes

Op die band is 'ie echt om te smullen. :ok_hand:

1 like

Mag ik vragen wat Magi is?

1 like

Magí Mercatore van SoloJapan uit Japan die via Spanje alles uit Japan kan leveren.

4 likes

Thanks Jaco! Met een contrasterende band komt zo’n plaat veel beter tot z’n recht vind ik.

2 likes

:pray: Bedankt!

Website lijkt even offline, maar heb ze op andere kanalen gevolgd.