Laat je Grand Seiko zien VIII

Als je zulke polsen hebt kan je deze dragen waar ik jaloers op ben

De Godzilla :heart_eyes: :drooling_face: 44,5mm
Prijs zal niet mals zijn ben ik bang voor (limited).

7 likes

Je weet dat het bezitten van 2 of meerdere gs’en gewoon niet strafbaar is? :wink:

1 like

Die met dat sterretje doen toch zelfs +/- 5 sec per jaar?
:crazy_face:

Ik denk dat ik deze wel eens zou willen proberen. :relaxed:

7 likes

Die dial en bezel vind ik ook wel mooi!
En 44,5 is een goed maatje voor mij.

Even wat anders.
Hoe is zo’n Presage qua bouw en materiaal?
En hoe is de band? Zoals een GS of minder?

Ik vind dit dus heel veel op een GS lijken! En een stuk voordeliger.

1 like

Klopt helemaal. En dat voor een quartz…

Nee maar wel erg pijnlijk voor de portemonnee. :man_shrugging:

2 likes

Damn, die SBGN005 blijft toch prachtig mooi. Waarom heb ik die ook alweer al 3 keer verkocht? :sweat_smile:

5 likes

Rond 6 toch

1 like

Geen idee eigenlijk, probeer hem te vergeten omdat hij te groot is voor mijn lucifertjes…

De juwelier vertelde vanmiddag ook nog dat de Springdrive ook onderhoud nodig heeft elke 5-7 jaar t.w.v. €1.000. Klopt dat? Ik vond Breitling al duur met €550!

1 like

Volgens mij is / was het 500 en alleen nodig wanneer er problemen zijn. Ben een tijdje terug naar een gs store geweest voor periodieke onderhoud maar dat was niet nodig volgens hen, pas als hij niet meer op tijd loopt of er rare geluiden gemaakt worden :man_shrugging:

2 likes

Nee, althans, in theorie volgens de ā€œofficieleā€ regels wel. Echter, op een GS-event, inmiddels een aantal jaren terug, wist ƩƩn van de aanwezige Japanse horlogemakers me te vertellen dat a. wat @haaren zegt en b. als je het netjes wilt doen zou je om de 10 jaar een beurtje kunnen overwegen.

De kosten zijn dan wel een beetje in lijn, richting de 600 - 700 maar dat komt omdat bij het aanbieden voor een beurt, alles, maar dan ook alles wordt gedaan. Inclusief opnieuw licht Zaratsu polijsten.

5 likes

Overigens nog maar eentje op de nieuwe sloffen. :wink:

Weliswaar van vanmiddag, maar toch.

19 likes

Zijn er hier ook GS bezitters die eerst hardcore Presage dragers waren? Kan met dat nl. wel voorstellen, dat een GS een soort van ultieme next step is voor een Presage liefhebber.

Beetje Boxster —> 911 situatie zeg maar.

2 likes

Ik niet, maar 1 GS en 2 Presages is mooi voor de afwisseling. Bij mij vullen ze elkaar aan. Ik heb overigens de Presages pas ā€œontdektā€ toen ik GS al had.

1 like

Hoe bevallen ze?
Vind ze een groot GS gehalte hebben en ben benieuwd of zo ook een beetje hetzelfde gevoel hebben (en geven)?
De banden zien er i.i.g. bijna identiek uit zo op de foto’s!

1 like

Tsja, momenteel alles op leer, en dat bevalt prima. Nu ben ik wel van de bijzondere wijzerplaten. Qua materialen ook, dus, eh. Ik ben niet geheel representatief. :sweat_smile:

Ik heb meerdere Presages gehad, ook uit de ā€œbasicā€ collectie. Er staat ook nog een Presage cocktail time van mij te koop ook. Hoe dan ook, geen GS, maar altijd heel veel horloge voor de centen… :wink:

4 likes

Heb zelf eerst de Seiko presage SARX55 (meen ik :slight_smile:) gehad. Dat wordt ook wel de poor man’s Grand Seiko Snowflake genoemd. Die was mooi, maar nadat ik bij voorgenoemd Grand Seiko evenement ben geweest waar Grand Seiko aanwezig was en ik de Snowflake maar ook vele andere typen gezien hebt, was het zeeeeerrrr duidelijk dat het niveau verschil mijns inziens gigantisch was! Wat overigens qua prijs/kwaliteit echt helemaal niks af doet aan de Presage lijn… Maar zoiets als once seen, it can’t be unseen…

3 likes

Tja, herkenbaar en ƩƩn van de wortels van de Flippermania.
Ook wel jammer dat de Presage allemaal 39/40mm zijn.

1 like

Moet bekennen dat die ā€˜niet zo grote’ champagne dial die ik vanmiddag gepast heb me wel blijft intrigeren.
Ding voelde in ieder geval wel heel goed. Vooral de band ben ik weg van. Zou ik wel op de Astron willen…

2 likes

Ik weet niet wat ik van die band moet vinden maar telkens als ik deze lichtblauwe wijzerplaat voorbij zie komen verhoogt mijn hartritme een tikje, zó gaaf. :heart_eyes:

2 likes