Ik nam snel even een foto van mijn quartzje en staat die secondewijzer toch wel knal op het sterretje.
Hier ook quartz, lang getwijfeld om voor z’n grote broer de automaat te gaan maar de dikte stond mij toch teveel tegen, de meeste SD zijn ook aardig fors. Echt een voordeel van GS quartz.
Dit is echt buiten het forum gerekend denk ik of iets beter zoeken :
https://www.horlogeforum.nl/t/tk-grand-seiko-sbgx259-heritage-collection/441735
Dit horloge heb ik 1000x liever dan een Astron, hoewel ook mooie techniek, verbleekt dit bij een Grand Seiko zoals hierboven al vaker aangegeven… Overigens heb ik geen aandelen en is dit enkel een voorbeeld, er staan nog anderen.
Daarbij lees ik ook een stuk over HB van andere merken, waarbij ik ervanuit ga dat hiermee High Beat bedoeld wordt, dit is ook weer niet te vergelijken met Spring Drive.
Met zoals vele Grand Seiko liefhebbers hierboven al beschreven hebben, is de smooth case van vele quartz GS echt fantastisch. Ik heb momenteel alleen een SD, heb de Quartz aan mijn pa cadeau gedaan. Als ik dat horloge het niet waard vond, was hij zeker mijn pa niet waard . Dit zegt genoeg neem ik aan!
Mooie prijs ook voor wat je krijgt
Jammer van de 37mm anders was ik wel hebberig geworden.
Ik denk tot 18cm pols is het nog mooi
Ik zit op 18,5cm. Mijn persoonlijke minimum is 40mm.
En eigenlijk wil ik een spring drive. Maar een mooie Quartz voor de goede prijs is zeker ook een optie.
Net even een (occasion) quartz en nieuwe SD bekeken, betast en gepast.
Ze voelen echt goed en degelijk aan. De band ook, stevig en ‘dik’ maar soepel en comfortabel.
Heel mooi! De quartz is mooi dun en de champagne dial is ook super. De donkerblauwe SD vond ik in het echt in het winkel licht best lastig afleesbaar. Dat blauw heeft echt heel veel glans en diepte erin dat continue verandert. Op de foto vind ik ‘m weer duidelijker. Vreemd.
Maar ben (nog) niet om. Moet nog erg wennen aan de maat, vind ze nog wat iel op de pols. Zeker als ik dat vergelijk met hoe de Astron shined op mijn pols, maar daarbij vergeleken is 90% van de horloges aan de kleinere kant.
Ondanks dat de Astron toch ook niet zo’n enorme klatser is zoals je die in het verleden en nu vaak weer wat minder zag.
Maarrr, GS blijft voorlopig nog in de picture! Echt mooi spul en voelt ook echt super degelijk aan!
Foto’s.
Ja jij hebt wel een forse pols! Mijn sbga231 zou je met 44mm perfect passen. Maar ja, je houdt niet van titanium en je vindt hem te duur. Dus dat gaat niks worden. Maar het is wel het horloge dat je zoekt!
Horloges zijn 40mm toch?
Wat is jou pols?
Klopt 40mm
Mijn pols is zo’n 21,5/22 cm.
Ah dat verklaard een hoop.
Heel eerlijk vind ik ze ook wat te ielig voor jou polsen.
Heb die even gegoogled en is een mooie kleur blauw. En gebruikt niet duur ……in Japan.
Heb de stalen ook omgehad vanmiddag. En die is idd in de betere proporties, vond de juwelier ook.
In het echt is de sluiting ook best dik en grof. Een stuk minder subtiel dan de normale GS sluiting, die overigens ook super voelt!
En titanium, tja weet niet…. Dat vlekt toch snel en lastig weg te poetsen?
Zijn toch grotere maten. Ik ben ook aan het kijken maar inderdaad onder de 40 wordt het hem niet denk ik.
Bijna 23 pffff
Dat vond ik eerst ook. Maar in de praktijk vind ik hem fijn. Gemakkelijk verstelbaar. En sluit zeker.
Ik heb nergens last van. Ik snap wat je bedoelt, maar op foto’s ziet het er erger uit dan het werkelijke effect. Ik let er nooit op, maar het zijn gewoon vingerafdrukken, en alleen op de geborstelde sluiting en band. Je hoeft het niet weg te poetsen. Het is wel Grand Seiko titanium he, geen 100 euro titanium.
Ik ga hem weer omdoen! Even lekker de datum goed zetten!