maar de bril dan?
Die had hij niet op toen hij zocht
Dat wordt weer een hele andere zoektocht.
Dat zal wel de reden geweest zijn ja
Hoppa - gelukkig maar!
Opluchting.
Haha, wat een ‘vondst!’
Nog een idee/tip over:
Nieuwer uurwerk vs titanium case/bracelet?
Top!
Wat een opluchting. Ben ik de enige die zich daarnaast af vraagt; maar hoe dan?
Zo, da’s inderdaad heel fijn! Blij!
Ja dat vraag ik mezelf ook nog steeds af. Ik gok dat ik hem heb afgedaan en op tafel gelegd. Een of andere manier is ie in de doos beland en opgeborgen in de kast…
Ben allang blij dat ie alweer terug is.
Foto’tje uit archief om on-topic te blijven. Deze gaat nooit meer weg.
Het titanium van Grand Seiko is top en ik hou van de titanium versies maar bij de keuze tussen de SBGV231 en de SBGP011 zou ik voor het nieuwere uurwerk kiezen. De quartz horloges wegen op zich al niet veel. De stalen versie weegt 148 gram. Het gewichtsvoordeel van titanium zorgt voor een eindgewicht van slechts 85 gram en dat is heel licht.
Zelf heb ik een GS chrono in titanium en die voel ik niet om de pols en die weegt 120 gr. Ik kan me dan ook inbeelden dat een titanium quartz horloge te iel voelt.
Verder ziet het titanium er iets anders uit, een beetje grijzer en daardoor wat minder opvallend.
Zo heb je weer wat om over na te denken.
Je hebt me bekeerd John. Zal nooit meer sceptisch zijn over Saint-Antoine.
De heilige Antonius is er ook voor jou!
Hey, is er iemand die van zijn SBGN005 af wil?
Hoor graag, thanks.
Ik vertrouw Magi blind. Hij levert wat hij zegt dat hij levert. Ik heb drie horloges van 3 a 4 duizend Euro bij de goede man besteld, geen probleem. Ik vind het een zeer vriendelijke vent die vaak goeie prijzen rekent.
Kuch, bruine dial, kuch kuch, wat betreft de SBGP.
Gelooft me nog niet? Tjakka.
Nee. Het 9f85 uurwerk is fantastisch. Soit, je hebt geen snelverzet op de datum, maar dankzij het feit dat het quartz is en je maar eens in de twee maanden een dag door moet draaien: Geen probleem.
Aan de andere kant draai je alleen de uurwijzer door, seconden en minuten lopen gewoon straf door tijdens het draaien. Daarmee is het een verkapt reishorloge, want het is zelden zo makkelijk geweest om een niet-GMT op lokale tijd in te stellen bij aankomst. Zelfs de datum rolt mee voor- of achteruit.
Ik deel die hoop niet. Niks persoonlijks, maar ik zit juist te wachten op GS kasten zoals de modellen van 1965, die 36,5mm waren. Kleiner, platter, draagbaarder. Dat kan me wel eens geld kosten als het gebeurt.
Als iemand interesse toont zal ik ze altijd helpen, maar aan de andere kant vind ik het ook prima als GS een niche-merk voor de liefhebber blijft, eerlijk gezegd. Ik zit niet te wachten op een miljard man die er een klik mee krijgen.
Hee! Cool! Mooi dat je 'm weer terug hebt! Maar hoe dan? Hoe krijg je in godsnaam je horloge in een brillendoos? Que? Watsgeburt?
Nee.
Dat doe ik dan ook nooit. Vandaar de wabi sabi.
Maar cool horloge hoor. Hulde.
Nog even dit: Als ik mijn SBGP in lichtgewicht titaan kon krijgen zou ik het direct doen. Titaan altijd beter dan staal. Maar eerlijk is eerlijk, ik vind GS titaan wat minder mooi omdat het grijzig is. Citizen doet dat op de Chronomaster beter:
Als je eenmaal een titanium en coated Chronomaster in handen hebt gehad is GS titaan een beetje verpest, ben ik bang. Ik weet niet of ik de handen op elkaar ga krijgen met die uitspraak in dit topic, maar soit.
Ikzelf zou dan wel weer eerder voor een cleane 3 link oyster kiezen dan voor een 5 link bracelet. Dat laatste heb ik vier jaar gehad, en het verveelde me op een gegeven moment. De eenvoud van de SBGP / SBGA bracelets is voor mij erg fijn.
Moet er wel bij zeggen dat ze zo elegant zijn als een nijlpaard. Er is geen noemenswaardige taper. Het had van mij een tandje fijnbesnaarder gemogen, ook al is de clasp dan wel weer super comfortabel.