Laat je Grand Seiko zien VIII

Je hebt het nu, denk ik, specifiek over ‘High Intensity Titanium’ wat Grand Seiko voor de meeste modellen gebruikt.

Het ‘Brilliant Hard Titanium’ van de SBGW259 en de SBGW295 (en blijkbaar ook de SBGR305 die hier weleens langskomt) is anders:

Brilliant Hard Titanium is a proprietary alloy that is lighter than stainless steel and more corrosion resistant, too, but most impressively it is harder than the aforementioned High Intensity Titanium and twice as hard as stainless steel, making it supremely durable. It can also be finished to an incredibly high standard, specifically via Grand Seiko’s Zaratsu method, giving it a look that appears even more brilliant (hence the name) than what can be achieved with watchmaking stainless steel. There is a surcharge for Brilliant Hard Titanium, but the tradeoff is a case that shines like precious metal while offering greater resistance against daily wear-and-tear.

Bron: https://www.grandseikogs9club.uk/chronicle-9/sbgw259/

3 likes

Wat Magi betreft zal het zeker goed gaan. Mijn terughoudendheid zit hem in het transport. Daar kan van alles misgaan. Althans, dat is mijn angst.

Vandaar ook de verzekerde verzending. :upside_down_face::upside_down_face:

Het is natuurlijk geen bewijs van wat dan ook, maar ook transport is bij mij nog nooit mis gegaan, en ik heb al heul veul dingen besteld op internet. Heel veel dingen.

4 likes

Japanse Perfectie

21 likes

23 likes

Dag 50 alweer…en steevast +1s/d. Wat een uurwerk👌

24 likes

Hoe donkerder… hoe blauwer :heart_eyes:

24 likes

Waarom weg dan?

Ik raak maar en meer gecharmeerd van de blauwe wolkjes……bijna meer dan mijn snowflake 🫣 bijna

15 likes

We klikken niet… de wijzerplaat vind ik iets te “leeg”, dus pakt me niet.

Het besluit is genomen. Mijn duurste GS NA ooit is in gang gezet. Het geld is overgeschreven naar een ver oord. En hij is niet eens in perfecte staat. Maar wel ongepolijst, belangrijk voor een GS. We gaan het meemaken. Het zal wel na het weekend worden dat de NA om de pols zit. Is het een goed idee? Ik weet het nog steeds niet. Maar de NA gaat er komen.

Met dank aan @Fate_Amenable_To_Change voor het advies het wel te doen, en aan @vierport voor het advies om toch een ander model te kiezen, dat ik vervolgens niet heb opgevolgd, maar toch bedankt :slight_smile:

22 likes

@amusicar Gaaf en spannend! Krijgen we al een voorproefje of is het behoudens Top Security Clearance?

2 likes

Vandaag de wekelijkse dag op de zaak…

19 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Ben benieuwd! Ik neem aan dat we goud zullen zien blinken?

1 like

De verwarming staat lekker hoog op de zaak? :stuck_out_tongue:

1 like

:grinning: en ook al stond ie laag…Daffie draagt nooit lange mouwen. :sunglasses: Men vermoed iets met horloges en genieten… :nerd_face:

3 likes

Gefeliciteerd alvast!

Spannend!

Als voorproefje zal ik melden dat er een 8-puntige ster op de wijzerplaat staat. En wie weet wat dat betekent in Grand Seiko termen…

6 likes

6 likes