Ik hou me schtumm, maar ik zie wel uit naar je NA, en ik hoop ook van ganser harte dat hij zo scherp is als je vermoed dat hij zou moeten zijn.
Dat zou wel echt fantastisch zijn
Alvast gefeliciteerd en nu het voorgenieten! Ben wel erg benieuwd
Dan toch de sbgw252?
Dat zou goed kunnen, en dan wellicht het stalen broertje, de SBGW253 eruit?
Of misschien de SBGW040 uit 2011, eigenlijk dezelfde maar in een fijner/kleiner maatje (36mm vs. 38mm).
Die heeft geen sterretje…
In combinatie met het bericht van een paar weken geleden denk ik wel een goed idee te hebben wat er onderweg is, gefeliciteerd! Ik kijk uit naar de foto’s.
Je hebt gelijk - waarom eigenlijk niet?
Proficiat alvast! Je hebt je tijd genomen om eentje uit te zoeken, dus dat zal vast een topper zijn. Ik ben alvast benieuwd
De 8 puntige ster betekent dat het over een “special dial” gaat. De dial zelf of de uurmarkeringen of de wijzers zijn dan vervaardigt uit een edel metaal.
Precies, daarom had ik ook een ster verwacht op de SBGW040. Die heeft toch gouden indices en wijzers?
Ik vraag me dat ook wel eens af. Er zijn veel GS met goudkleurige wijzers en indices, maar zonder 8-puntige ster. Ik denk dat dat dan verguld staal is ipv massief goud.
Zolang jij ons in spanning houdt, feliciteer ik je gewoon met je quartz met maximaal 8 seconde per jaar afwijking.
SBGN001. Zou wel tof zijn ja!
Het ging hier laatst over de SBGW295 met de maki-e wijzerplaat. Een mooie verwijzing naar Japanse handwerktraditie. In mijn zoektocht naar een horloge dat voor mij luxe, kwaliteit en merkbeleving uitstraalde kwam ik zo ook op dit unieke Credor horloge. Uiteindelijk heb ik deze niet gekocht omdat het uurwerk dat er in zit volgens @Fate_Amenable_To_Change slechts “lacklustre” was. En dat deed afbreuk aan de kwaliteitsbeleving. Maar ik wilde jullie het handwerk niet onthouden.
Het horloge is voorzien van een “sterling silver” wijzerplaat met een gegraveerd profiel. En wordt door een Japanse glaze master van meerdere glazuurlagen voorzien om diepte in de wijzerplaat te krijgen. Het is een limited editie van 60 stuks. En afgezien van het te gewone uurwerk is het dus eigenlijk een zeldzaam pareltje voor een relatief lage prijs. Met een uniek verhaal. Zie met name de tweede link hieronder voor een uitleg over de techniek. En de derde voor het profiel van de glaze master.
Hoe incourant kun je een horloge maken? Maar eigenlijk vind ik hem nog steeds gaaf. Door het verhaal achter deze 60 blauwe exemplaren.
De twee horloges:
De techniek achter de wijzerplaat:
De glaze master: