Wat een vakmanschap…
Heel bijzonder.
Dat klopt helemaal.
De 8-puntige ster dials zitten wel uitsluitend in kasten van edel metaal. Maar dus niet elk edel metaal horloge heeft een speciale dial.
Betreft de wijzers ben ik niet heel zeker of die soms massief kunnen zijn ivm gewicht. GS staat er toch om bekend nogal stevige wijzers te gebruiken.
Ik vergat ook nog te vermelden dat ook het datum venster massief edel metaal kan zijn op de special dial met 8-puntige ster.
Zou dat een issue kunnen zijn voor een automatisch uurwerk danwel spring drive uurwerk? Ik weet dat GS quartz vanwege de relatief lage torque van het quartz uurwerk icm de lange (en zware?) wijzers 2x per seconde verspringt om dat aan te kunnen.
Maar of dit voor een mechanisch uurwerk ook geldt…dwz de torque te laag zou kunnen zijn voor zwaardere (solid gold) wijzers.
Dat weet ik dus niet zeker. Ik zat te denken aan horloges met gouden wijzers (vintage) en dat zijn altijd van die dunne stokjes. Nu ik het wat meer laat bezinken denk ik dat je gelijk hebt. Geen issue bij mechanisch uurwerk of springdrive.
Ja interessant punt…ben dus ook benieuwd hoe dat zit. Vermoedelijk bij mechanisch uurwerk minder snel die issue…of zelfs geheel niet.
Dat moet een van jullie de volgende keer op werkbezoek bij GS in Japan maar eens navragen.
Prima keuze. Maar dacht jij van deze als premium beater…
Haha
Het intrigeerde me dus zocht ik wat verder en ja hoor.
Neem bijvoorbeeld de SBGW251 en SBGW252, daar vond ik het volgende over:
The platinum version is equipped with an equally precious dial, made of solid 18k white gold, with a sunray-brushed finish and the Grand Seiko logo engraved into the material. It is paired with silver-coloured hands. The 18k yellow gold model has a warm silver dial with a matte opaline surface and all the elements are made from 18k yellow gold too (hands, indexes and applied logo).
Ah Nice find!
Leuk. Ja heb 'm zien staan. Jammer van het kleine formaat (voor mij).
De toffe GS’en vliegen weer in het rond, maar ermee beaten…ik weet het niet mannen
Nee, daar geloof ik ook niet in. Zelfs de sportieve modellen wil je niet gebutst hebben
Nee…dat wil je niet.
Dials zijn knap gemaakt en bijzonder, maar mooie horloges vind ik het niet.
Nee idd…mooi is het laatste dat bij mij naar boven komt bij deze modellen.
Mooie combi! Maar zo op het oog lijkt het niet echt perfect te passen . End links steken nogal uit?
Endlinks?