Laat je Grand Seiko zien VIII

Ik vind het een leuke combi, maar misschien heb ik geen getraind oog :grinning:

De originele BOR is mooier, maar “iets” duurder

5 likes

Toch bijzonder dat ze een BoR band hebben gemaakt die op de kast aansluit en de juist geplaatste doorvoer heeft voor pushpin. Ok, de lugs sluiten niet perfect aan, maar voor 100 euro tov het origineel voor 888 euro (dat was de laatste quote die ik kreeg) is het een optie.

Alhoewel je aan de andere kant beter 888 euro goed uit kunt geven, dan 100 euro weg kunt gooien…

1 like

Ik heb deze band voor 50 gekocht op MP, iemand verkocht het horloge (Dan Henry 1964) en ik vroeg of ik de band los mocht kopen :slight_smile:

1 like

Prijs jezelf gelukkig! :joy:

1 like

Het begon met een nato op een SBGV005 en sindsdien glijdt het rap naar beneden :sob:

2 likes

15 likes

Welk model is dat Daffie? Een time only automaat is echt prachtig…

1 like

Dit is de SBGR099. Mijn eerste no-date en ik vind het ook erg geslaagd. Mooie balans…zeker icm het dubbele logo.

3 likes

Ja echt mooi, ik hoop dat zo een model nog eens komt < 40mm.

1 like

Ja begrijp ik. Ik heb zelf nooit groter dan 40mm gehad en deze kwam toevallig langs bij onze Jaap. Voor mijn 20cm pols blijkt het een zeer fijn formaat door m.n. de L2L en icm de lichte wijzerplaat oogt ie zeer goed op mijn pols. Uurwerk loopt mooi strak op +1s/d…en dat voor eentje uit 2015/2016 zonder service in de tussentijd.

2 likes

27 likes

Welk type is dit? Heerlijk design. Valt de dikte mee? Dat valt met meestal wat tegen bij GS.

14 likes

Mag ik even melden dat ik dit een geweldig interessant topic vind? Leuke foto’s, goeie bijdragen en veel mensen met kennis van zaken. Vergt wel wat inspanning om alles te volgen :sweat_smile:

Voorlopig heb ik geen GS in mijn collectie. De SBGW231 heb ik al enkele keren aan de pols gehad, maar nooit de knoop door gehakt. Vorig jaar stond ik bovenaan de lijst bij mijn AD voor de SBGW289 maar die stelde me wat teleur in het echt. De dial was minder roze dan op de product shots.

Enkele jaren geleden was ik helemaal verliefd op de SBGK005, die ik op een GS event bij mijn AD heb gefotografeerd. Deze lag toen heel ver boven mijn budget en is jammer genoeg niet meer te krijgen. Af en toe zie ik hem hier passeren en kan ik zo nog mee genieten :slight_smile:

Technische opmerking: De witbalans van mijn flits was niet aangepast aan het omgevingslicht, vandaar de oranje / gouden schijn op de case. Deze is gewoon staal.

25 likes

Ik wilde net opmerken dat hij er in het goud nóg beter uitziet!

5 likes

Een re-release met gouden case :heart_eyes:
Sign me up! Wel eerst even een nier verkopen dan :joy:

2 likes

Mik ik 'm er weer eens in!

23 likes

Ik blijf me verbazen over dit model. Zo a-symmetrisch als de nacht, maar het plaatje klopt gewoon.
Zeker vanuit deze hoek, zoals je zelf het horloge het meeste ziet. Prachtig

3 likes

Mijn SBGW295 is geleverd op een ‘brilliant hard titanium’ vouwsluiting. Zoals de meesten hier wel weten, zijn die GS vouwsluitingen niet super. In tegenstelling van de vouwsluiting van mijn Skyflake SBGA407, kun je uit die van de SBGW295 helaas niet een normale doornsluiting/buckle ontfutselen (zie hieronder een plaatje van een stalen exemplaar).

Mijn vraag is nu - weet iemand of Grand Seiko een doornsluiting/buckle in brilliant hard titanium verkoopt? Op sommige foto’s zie ik de SBGW259 (de blauwe) met een vouwsluiting als die op mijn SBGA407 zat - dus misschien is dat een optie?

1 like