Hier de SBGW259 met vouwsluiting. Die zal ik dan hopelijk los kunnen bestellen, om vervolgens de doornsluiting/buckle eraf te halen. Tenzij je die dus separaat kunt kopen? Weet iemand op wat voor sluiting de SBGR305 (ook brilliant hard titanium) is geleverd?
Die je eerder liet zien. Zelfde ontwerp dus als 295
Maar in 18mm.
Ik heb nog wel een paar stalen gespen in 16mm mocht je er tzt belang in hebben.
Naar mijn weten heeft de blauwe titanium sbgw259 ook deze modernere sluiting. Het plaatje wat je laat zien klopt volgens mij niet.
Dit is de sbgx331, de dikte is 10mm.
Trekkracht verhogen kost energie. Als ze de trekkracht niet in de perken zouden houden zou je om het jaar of nog korter de batterij moeten wisselen. Nu heb ik begrepen dat ze voor veerton-horloges SPRON hebben ontwikkeld voor toepassingen waarbij hoge trekkracht vrij komt. Ze hebben er alleen voor gekozen om die kracht voor langere gangreserve in te zetten.
Eerlijk gezegd: Als je wijzers al de correcte lengte hebben, waarom zou je ze dan doelbewust zwaar maken? Zwaar wordt in mijn beleving lelijk, want het gaat er lomper uit zien. Goud is ook weer niet zo zwaar dat een rank wijzertje plots een kilo weegt. slight_smile:
Understatement, kijkende naar de end links.
Mag ik voorstellen dat je je (erg mooie) dresswatches op leer gaat dragen? Staal is een abominatie in de ogen van de Heere.
Ik wissel het af
Waarvan ik heb onthouden het minder impact gevoelig is én veel hoger anti-magnetisch is. Toch ook twee punten die een GS uurwerk stabieler maken.
Klopt…men doet de 2x tik/s dan ook voor het kunnen toepassen van langere wijzers (= in principe ook extra gewicht).
Interessante shizzle heh @Fate_Amenable_To_Change
Dat niet, maar goud is per volume wel 2,5x zo zwaar als staal. Dat is een groot verschil. Nog groter dan ik had gedacht.
Ik vond de SBGW231 op de BoR band altijd erg mooi. Sprezzatura zoals ik van @jehebtWATgekocht heb opgestoken. Bestudeerde nonchalance. Alhoewel je als je daar op googelt allemaal van die veel te perfecte mannetjes te zien krijgt, met baardjes en perfect haar, die erg hun best doen om er perfect casual uit te zien. Terwijl ik mijn Grand Seiko’s gewoon bij een HEMA shirt en een fleece draag. De incoming gouden straks ook. Maar whatever.
De SBGW231 op BoR links en de SBGW235 rechts. Ik vind het een perfecte combinatie.
Goed uitziende nonchalance is het allermoeilijkst te bereiken. Sprezzatura is in mijn optiek bijna een full time lifestyle waar je zo gruwelijk veel tijd in moet steken dat ik er nooit aan heb willen beginnen. Ik heb wel wat anders te doen.
Daarom is terug vallen op bepaalde kaders gewoon makkelijker en tijdsbesparend.
Maar als ik met mijn SBGW231 nonchalant wil gaan doen zal ik 'm op een legergroen natootje of een single pass knikkeren die er een beetje canvas-achtig uit ziet. Voor de trench look.
Toch mooie foto’s.
Een Grand Seiko op een NATO…
Die is nie goed:upside_down_face:
Erger, een legergroen natootje, is er dan niets meer heilig in dit land?
Dat krijg ik zelfs niet voor elkaar.

Een Grand Seiko op een NATO…
Is minder vreemd dan een submariner bij een smoking.

Terwijl ik mijn Grand Seiko’s gewoon bij een HEMA shirt en een fleece draag
Destemeer houd je over voor mooie Grand Seiko hologies…smart.
Same here btw…t-shirt korte mouwen…zonder fleece of overhemd…cheap shit

Sprezzatura is in mijn optiek bijna een full time lifestyle waar je zo gruwelijk veel tijd in moet steken dat ik er nooit aan heb willen beginnen. Ik heb wel wat anders te doen.
Wie zei dat ook weer…self-fulfilment is masturbation.
Beste kenners,
Ik heb een oogje op deze GS:
Grand Seiko Sport Collection - SBGN003 with Box & Papers. Full… voor…
Grand Seiko Sport Collection Advertentie: € 2.400 Grand Seiko Sport Collection - SBGN003 with Box & Papers. Full…, Referentienummer SBGN003; Staal; Quartz; Staat Zeer goed; Horloge met originele doos; Horloge m
Echter, ik heb geen enkele ervaring met GS. Ja, ik ken dit model en heb ik om de pols gehad. Past perfect. Al moet ik wennen aan “klein”.
Nu heb ik contact met verkoper. Reageert vlot. Uit München naar eigen zeggen. Geen Duitser. Schrijft Engels. Heb om een video gevraagd van kast en band en alles duidelijk werkend. Meteen gekregen.
Mijn vraag: zie ik iets over het hoofd? Prijs is teveel naar mijn idee. Wat zou ik moeten betalen? Aangezien direct aanneem dat hier heel veel meer ervaring is met GS, zou ik willen vragen of iemand zijn licht erover zou willen laten schijnen.
Wat moet ik nog vragen tav dit model?
München is te ver om even te gaan kijken.
Zelf wil ik zeker dit model vanwege iets minder bling dan de nieuwe versie. Die 100 Meter dieper duik ik toch niet. En een mooie start als entree in de wereld van GS, denk ik.
Issues die ik op voorhand “vrees”: gepruts met op maat maken van band en geen microverstelling dus wellicht moeilijk om voor alle seizoenen een fit te krijgen.
Alle input welkom!
Gewoon een prijsvoordeel doen, nee heb je, ja…