Laat je Grand Seiko zien VIII

We hebben twee opties. Lagere prijs buiten het platform om of hogere prijs met (iets) meer zekerheid binnen het platform.

Ok nog eentje:

14 likes

Nice

1 like

Als ik jou was zou ik een oproep plaatsen in het horlogemarkt gezocht topic …
Heb deze al verschillende keren aan een betere prijs en ‘binnen HF’ zien voorbij komen

1 like

Ik vind het een goed aanbod gezien dat het horloge nog maar enkele maanden oud is, er heel netjes uitziet en er duidelijk staat dat het een vraagprijs is. Wellicht kan je er nog wat afpingelen maar reken niet op heel veel. Hier op HF zijn de meeste in het verleden rond de 2300€ @ 2450€ verkocht en die waren meestal toch iets langer gedragen.

1 like

Wat? Ding is net drie maanden oud, ziet er op foto vrijwel ongedragen uit en heeft een bomb-proof uurwerk waar weinig tot niks mis mee kan gaan.

Gewoon niks. Of je hebt er belang bij, of niet. Listprijs ligt op dit moment boven de 3000, de prijs is vrij net voor iets wat 3 maanden oud is.

Ten eerste doet dit horloge het ook prima op leer, NATO, perlon en 2 piece canvas. Het is een toolie. Bovendien zijn de GS bracelets met de 2/3 links goed pas te krijgen. Ik zou er niet te veel over in zitten.

Gewoon binnen het platform escrowen.

Niet van amper 3 maanden oud.

:point_up_2: Dat dus.

5 likes

Hmm…kweenie. Verkoper zegt ‘purchased date december 2022’. Advertentie zegt echter ook Bouwjaar : onbekend. Kan dus zijn hij 'm heeft gekocht in Dec 2022, maar horloge ouder is.

1 like

Ik zou eens bij de Japans/Spaanse vriend Magi vragen, dan heb je nieuw voor vaak een scherpe prijs. Misschien iets meer dan de vraagprijs daar maar denk dat dit mee zal vallen en dan heb je geen zorgen over of die gedragen is of niet.

Verder een superfijn/goed horloge!

2 likes

Beste GS-Liefhebbers, ik heb een hulpvraag.

Al geruime tijd heb ik de SBGW231 op het vizier. Een prachtig horloge dat mooi in mijn collectie zou passen.

Op Instagram volg ik #SBGW231 waardoor ik het horloge dagelijks in mijn tijdslijn zie verschijnen. De laatste tijd valt mij echter iets op, namelijk een soort “smeutzige” rand rond het glas. Het lijkt een beetje op het krakelige dat je wel eens op oud plexiglas ziet. Maar goed, dan kan natuurlijk niet want het is saffier.

Weet iemand van jullie wat dit is en, nog veel belangrijker, hoe ervaren de eigenaren dit? Is dit in het echt ook zo goed zichtbaar als op de foto’s?

3 likes

Vertekening aan de rand van het (extreem) bolle glas misschien?

@GMTplus1?

1 like

Bij Plexi zou ik het kunnen voorstellen.
Ik heb verschillende horloges met gebold saffier, die hebben die vervorming niet.

1 like

Ik dacht meer in de richting van vertekening op foto’s door het bolle glas…misschien icm waar het glas de kastrand raakt. Zoiets?

1 like

Ik heb voorheen ook een SBGW231 gehad. Wat jij ziet is wat vuiligheid dat tussen de kast en het hoge glaasje blijft ‘hangen’. Door het bolle glaasje lijkt het op foto’s erger dan in het echt.

2 likes

zie deze, bedoel je dit?

https://www.horlogeforum.nl/t/tk-grand-seiko-sbgw231/443900/3

1 like

Op de foto die je linkt zie ik het niet.
Op de foto’s in de opening post (met name de 4de) is het wel duidelijk zichtbaar, daar lijken het wel luchtbelletjes

Hmm ok, bijzonder dat daar vuil tussen kan komen.

1 like

Is veel over te vinden op het web. Ik vind het echt onacceptabel van GS dat dit uberhaupt voorkomt, maar al helemaal dat het nog steeds niet verholpen is.

Het is natuurlijk een instapper en de vele kleurvarianten zijn nog steeds van dezelfde kwaliteit, maar dit hoort gewoon niet.

3 likes

Ik kon zo snel niets vinden.
Maar wat is het dan precies? Is het inderdaad vuil zoals hier boven wordt gesuggereerd?

Dank iedereen trouwens voor de snelle antwoorden. Erg fijn! :pray:t3:

Luchtbellen langs de rand van het saffier.
De SBGW’s zijn niet on par met de rest van de collectie m.i.

5 likes

Tsjonge. Is nieuw voor mij dit. Teleurstellend.

1 like