Ik ga die van mij eens erbij pakken.
Oh damm.
Het zijn dus lijmresten van het glaasje dat erin is geplakt. Dat stelt inderdaad flink teleur en past niet bij de uitstraling van het horloge.
Dank voor het delen, mijn vraag is beantwoord.
Stof
Volgens de video komt het omdat het saffier van de sbgw231 is ingelijmd?
Mijn sbgw253 heeft deze bubbles in elk geval niet. Misschien is die inderdaad anders geconstrueerd. Vanwege het hogere prijspunt.
Ik zou me er als 231 eigenaar geen zorgen over maken. Maar ben blij te zien dat mijn 253 met eenzelfde soort box-saffier het probleem niet heeft.
Op mijn 201 Iwate gelukkig geen kaasrandjes.
Prachtig! Van harte en mooi dat ie binnen het forum is gebleven.
Wij vinden dit een geweldig horloge dat we meerdere malen bijna zelf gekocht hadden. Dat vinden wij ervan.
Mocht iemand geïnspireerd raken door bovenstaande foto’s: in een opwelling heb ik vanmorgen besloten dat mijn SBGK005 naar een andere liefhebber mag. Geïnteresseerden kunnen een berichtje sturen.
Gefeliciteerd! Een zeer geslaagd model in mijn ogen.
Prachtig horloge!!
Ik zou wel een beetje opletten met het pluggen van je horloge. Er zijn mensen die daarvoor zijn geblokkeerd op het forum.
Dat klopt blijkbaar. Na de post van @anon6060116EV ben ik gaan Googlen op “SBGW231 glue” dan kom je een schrikbarend aantal posts en artikelen tegen van eigenaren die erover klagen. Schijnt een bekend issue te zijn waar GS niets aan doet als je ermee terug gaat.
Voor mij persoonlijk is het reden om de jacht naar een 231 te staken. Ik ben wel nog steeds benieuwd naar de real life ervaringen van de eigenaren.
In real life is het geen enkel probleem.
Ik bedoel, we hebben oorlog, toeslagen, gas. Relatief daarbij… maar goed, een GS afwerking verwacht je op een bepaald punt te zijn. Het is een beetje zoals de soms kromme quartz wijzerplaten met de spleetjes.
Maar het is ook wel eens goed om te zien dat er echt verschillende prijspunten zijn. Alleen weet Grand Seiko dat goed te verbergen. Kapjes of niet, zijkant van de wijzer afgewerkt of niet, niemand weet echt wat de indicatoren zijn.
Why…
Dat bedoelt TS toch niet. Waarom elke keer relativerende opmerkingen op een horloge forum.
Het is een goed idee om enige realiteitszin te houden. In het groene deel van het forum wordt al paniekerig genoeg gedaan over futiliteiten. Dat moeten we hier niet ook krijgen.
Feit is dat de bubbeltjes er zijn. Feit is ook dat je er in real life zonder uitvergrotingen geen last van hebt. Feit is ook dat we van Grand Seiko zoiets niet verwachten. Maar feit is ook dat dit een van de meer betaalbare Grand Seiko’s is, en de kosten blijkbaar ergens bespaard moeten worden.
Ik denk dat het beter zou kunnen, en GS is zich hier vast bewust van, maar verkiest dit boven iets beters. Denk ik.
Ik ben benieuwd of het op oudere sbgw001 en sbgw031 ook zo is. De dubbel-logo versies. Bet kan ook zijn dat ze eens op andere lijm overgegaan zijn.
Mercedes ging begin jaren 90 andere roestpreventie gebruiken. Om kosten te besparen. En hun imago is er bij mensen zoals ik nog steeds door aangetast.
Niet dat dit het punt van je post was, maar dit heb ik nog nooit eerder gehoord. Heb je daar een plaatje van?
Nee, maar er is genoeg over te vinden. Het is hier op het forum ook wel voorgekomen.
Deze sbgw031 uit 2017 heeft het ook, dus het is blijkbaar niet iets exclusief voor de 231. Blijkbaar hebben ze het allemaal.
Laten we wel wezen, dit hele forum is gebaseerd op futiliteiten, de wezenlijke bijdrage van horloges aan het algemeen belang is nihil, dus uiteindelijk gaat het allemaal nergens over.
Dat gezegd hebbende; ik ben altijd opzoek naar horloges die iets extra’s bieden. Een verhaal hebben en daarmee en plek in de collectie vervullen.
De bijna mythische status van de GS-afwerking spreekt mij aan, dat zou voor mij ook de belangrijkste beweegreden zijn om een GS aan de collectie toe te voegen. Deze ‘futiliteit’ raakt wat mij betreft de core van Grand Seiko en daarom dat ik de 231 om deze minutieuze flaw laat liggen.
Kijk, nu voor het eerst duidelijk wat er wordt bedoeld. Heb ik dus ook blijkbaar, geen issue verder maar een productkenmerk. Je zou er maar eentje hebben zonder, dat geeft dan te denken