Natuurlijk is dat zo, maar daar hoef je mensen toch niet op te wijzen.
Het zeggen dat we realistisch dienen te zijn vind ik overdreven op een horlogeforum.
Een horloge kopen en liefhebber zijn is al niet relatief.
Dus hou op als iemand in detail over een horloge spreekt en dat dat ineens niet meer zou kunnen omdat we alles in perspectief zouden moeten plaatsen hier.
Feit is dat GS dus niet flawless is. Het argument dat het een goedkopere GS is en dat er dus ergens bezuinigend zou moeten zijn snijdt mijn inziens geen hout. Koop dan king of een seiko.
GS zou kwaliteit zijn. In alle prijsklassen.
Rolex doet dat beter.
Toch blijkt een futiliteit (de lijm een bubbeltje en het glas) geen futiliteit te zijn. En gelijk heeft TS. Het is ook geen futiliteit. Het is iets wat GS niet ten goede komt. Op diverse fora is er info over te vinden. Mijn inziens is dat verre van GS waardig.
Als hem dat stoort stoort dat. Daar koop je geen GS voor.
Volgens mij zie ik de stofjes of bubbles of oneffenheden onder de rand van het glas ook bij deze SBGW001, rond 10 uur. Dit is het origineel met de dichte achterkant. En als deze het ook heeft, dan is het dus al vanaf het begin af aan zo. Even doorklikken en uitvergroten, want hij laadt hier niet:
Scrollend op Instagram kom ik opeens veel meer GS’en met dit issue tegen.
Kaasrand-gate lijkt dus breder dan alleen de 231. Alle modellen met deze specifieke “boxed Crystal” lijken hier last van te hebben
Vanuit GS de bevestiging dat het lijmresten zijn en past binnen de QC van Grand Seiko. Ze plakken het glas dus vast op de kast ipv het gebruik van een pakking. Het schijnt dus ook dat die resten zichtbaarder worden naar verloop van tijd…
Mijn SBGW253 heeft ook een boxed crystal, maar ik zie echt helemaal niks. Niet in real life en niet op de foto. Misschien is het bij de standaard elegance kastvorm zo dat het saffier verlijmd zit, maar dat het bij de ‘the first’ kast van de SBGW253 geperst zit, zonder lijm?
Hier mijn SBGW253 met ‘the first’ kast, helemaal clean:
Tja, als ik zoals hij een BoR band aangeboden zou krijgen (van bijna 900 euro) om de pijn te verzachten, dan zou je mij echt niet meer horen. In plaats daarvan blijft hij maar los gaan. Blijkbaar vinden ze de situatie bij de Quality Control acceptabel.
Hier nog een real life ervaring: mijn 231 heeft het ook, maar je ziet het alleen onder een bepaalde hoek. Het soort me eerlijk gezegd totaal niet, maar ik kan me voorstellen dat je dit van GS niet verwacht. Overigens heeft mijn SBGX319, met dezelfde kast en naar ik aanneem uit dezelfde prijsklasse, het niet.
Te gek! Denk dat dit de mooiste GS op lederen band is.
De kast is klasse, de perfecte GS wijzers, geen aanstellerige wijzerplaat, net een leuk stukje rood als kleur. Helemaal perfect
Bedankt voor de heads-up. Ik wist niet dat dat zo gevoelig lag. Mijn intenties waren goed bedoeld. Ik wilde eerst graag de echte GS-liefhebbers hier informeren over de verkoop, alvorens ik een draadje in het blauwe gedeelte zou aanmaken.
Verkoper heeft niet de originele rekening van de GS die ik op het oog heb.
Wel de garantiekaart afgetekend door originele AD in München. Alle dozen en boekjes erbij.
Maar is ook geregistreerd.
Geeft mij dit een probleem mocht ik een beroep moeten doen op garantie?
En zou ik dan terug moeten naar de AD in München of kan ik ook elders terecht?
Ik heb geen zin in gedoe, mocht het nodig zijn. weet iemand hoe dit zit?
Ik snap dat nooit wat een originele rekening toevoegt, de fabrikant vereist dat niet als je het horloge voor garantie opstuurt (alleen de kaart).
Internationale garantie moet door elke AD gerespecteerd worden, je zal vaak alleen wel te maken hebben met handling kosten aangezien de AD die je niet het horloge verkocht heeft wel arbeid eraan heeft maar niet de marge van de transactie.
Als hij de originele factuur niet heeft dan wil dit mogelijks zeggen dat hij niet de eerste eigenaar is. Daar is niets mis mee, zo zijn er hier velen.
Op de garantiekaart staat oa de verkoopdatum, het serienummer en de AD waar het verkocht is.
Heb je hem al gevraagd naar een foto van de ingevulde garantiekaart? Als alles klopt met zijn verhaal is er geen reden tot argwaan lijkt me.
Wat @YY77 schrijft klopt ook. Geen enkel probleem met garantie, zeker als je de ingevulde garantiekaart hebt bij het horloge.
Een paar weken terug hebben de moderators het volledige Rolex gedeelte dagen op slot gegooid omdat iemand er een horloge had aangeboden. Je kan dus inderdaad stellen dat het gevoelig ligt
Of hij wil de factuur gewoon niet geven. Zou ik liever ook niet doen ivm privacy. Je adres staat erop, wellicht je bankrekeningnummer. En wie weet waar dat gaat zweven met eigenaar 3, 4, 5. Mogelijk zou ik wel een kopie verstrekken met weggelakte privegegevens.