De Evo 9 kast vind ik ook mooi, ik snap je commentaar op de wijzers en de indices - met name die big ass 12. Grootste min vind ik de 22mm band, te breed. Maar ik denk dat het als totaal wel redelijk werkt; hele subtiele wijzers of indices in dit totaalpakket werkt ook niet.
Ik zie hier ook amper die groteske chrono’s voorbij komen, maar blijkbaar is daar ook een markt voor. Denk dat de Evo 9 prima in die richting past.
Dat gezegd hebbende; het lijkt mij niet echt een lijn waarnaar je doorgroeit vanuit de andere (goedkopere) model lijnen, het lijkt mij een andere doelgroep. Om dan bij GS op een 10k+ prijspunt in te stappen is ook zo wat. Misschien dat dat ook tegenzit?
Ik wil niet te veel over andermans horloge speculeren maar je hebt wel een redelijke dent aan de boven en onderkant van de lug. Denk niet dat je dat er uitkrijgt met CapeCod.
PS. Wellicht/ongetwijfeld overbodig maar check ook even je inboedelverzekering, wellicht kan je daar wat mee tav een eventueel herstel.
Wellicht. Ik zit nu nog op de lijn van geen polijsten omdat het juist zo uniek is dat deze kast nog nooit gepolijst is, en dus nog heel scherp is op alle overgangen. Als ik iets zou willen, dan zou het wel vlakpolijsten moeten zijn, dus zaratsu, en niet met zo polijstwiel dat hoeken rond maakt.
Ik heb eens iemand dat zien doen op een gouden kast, ik kreeg er de rillingen van. En als ik er aan denk dat mijn gouden Grand Seiko door zo iemand onder handen genomen zou worden dan slaap ik er een jaar niet lekker van.