Dat merk ik ook op mijn 11. De minimale scherpstelafstand ligt vrij ver weg.
Wow. Ik kan ook wel inzoomen, maar verlies dan veel kwaliteit, dit lijkt wel zonder verlies te gaan.
Dat merk ik ook op mijn 11. De minimale scherpstelafstand ligt vrij ver weg.
Wow. Ik kan ook wel inzoomen, maar verlies dan veel kwaliteit, dit lijkt wel zonder verlies te gaan.
Ik sta op het randje om een grand seiko met de entry spring drive te kopen.
Echter blijf ik een klein beetje twijfelachtig.
Zijn er nadelen verbonden aan het spring drive mechanisme?
Of zaken om rekening mee te houden?
Het zou eveneens mijn 1e titanium stuk worden
Alvast bedankt voor de feedback
Geen anders dan dat sommige automaat-snobs het onterecht afdoen als een bastaard-quartz en dat onderhoud het best gedaan wordt door GS/Seiko zelf. Voor het overige: accuraat en probleemloos.
Voor wat betreft GS-titanium: ik heb een Shunbun en die blijft vanwege het titanium in de doos merk ik.
Als je er een beetje induikt moet je toch tot de conclusie komen dat het omgekeerd is. Springdrive is meer Max en automaat meer Jos.
Dan moet je er wel een beetje induiken. De lezers in dit topic doen dat. Veel mensen (vaak met met een Datejust of Oyster Perpetual) niet
Ik zie, behalve het onderhoud, waarvoor het horloge naar GS moet, alleen maar voordelen: lange gangreserve, die ook heel bruikbaar is omdat het horloge precies blijft lopen tot de laatste seconde, heel nauwkeurig en prachtige constante beweging van de secondewijzer.
Ik denk dat door het niet tikken van het uurwerk, deze ook minder onderhoud nodig heeft. Alleen de oliën zouden na lange tijd eens vervangen moeten worden.
Ik vind spring drive geweldig. De glijdende wijzer. De Baron van Munchhausen werking (zichzelf bijregelen door aandrijving, stroomvoorziening en regeling in één element onder te brengen, het kwartskristal is alleen een tikreferentie, maar is geen onderdeel van de aandrijving), en dat hij strak blijft lopen ook als hij 70 van zijn 72 uur power reserve verbruikt heeft.
Of je titanium leuk vindt is een tweede. Ik heb er ooit een Grand Seiko om laten liggen, maar ik heb er ook een in titanium gehad die me in staal te zwaar zou zijn geweest. En de titanium snowflake vond ik ook fijn.
Het titanium gedeelte is dubbel.
Meerdere keren een titanium pelagos aangehad, vond er niet veel aan.
De GS ga ik sws bij een AD halen.
De fit en finish zal daar ervaren worden.
Tijdens watches en wonders ben ik in dialoog gegaan met een juwelier die AD is van vele merken.
Deze waren in het algemeen niet te spreken over titanium.
Zaken zoals krassen en polijsten werden aangehaald.
Nu ja, zoals alles heb je aanhangers en tegenstanders veronderstel ik.
Met een beetje geluk kan ik vandaag nog passeren in Antwerpen en de GS proberen
Als je een coating hebt, hoe heet dat duratec en diamond like etc, dan kun je niet polijsten. Maar de GS duikers van titanium zijn perfect gepolijst, echt geweldig. Misschien is titanium alleen goed bij duurdere horloges, maar bij GS zou ik me over de kwaliteit van het titanium zelf echt geen zorgen maken. Van de twee GS die ik in titanium heb gehad wat het polijstwerk geweldig. En ik vond ze ook niet meer of minder krasgevoelig. Het schijnt eerder dat titanium zelfhelend is.
Verbazingwekkend hoeveel er te leren en lezen valt over GS.
Hoe meer ik mij verdiep hoe minder ik lijk te weten.
Behalve het hele marketingverhaal rond de dials lijkt het toch een sterk merk te zijn.
Anders dan anderen…
Ik blijf deze thread volgen en kan hopelijk snel zelf een NA posten
Ik vind dit altijd een erg mooi exemplaar. Een echte all rounder.
Hoe is de lume? Is dat nog een beetje te zien midden in de nacht? Ik merk altijd dat ik aan de lume van mijn SBGN003 midden in de nacht niets heb.
Thanks, ja ben er ook nog steeds blij mee! Qua lume durf ik het niet te zeggen, hij is beter dan mijn Tag Heuers en denk ik on par met mijn Datejust II. Maar 's nachts ligt ie niet in de buurt, dus weet het niet!
My € 0,02: het is prachtig materiaal en met de coatings die worden gebruikt zijn krassen niet zo’n ding. Wat mij persoonlijk(!) tegen staat is het gebrek aan gewicht. Mijn brein vindt blijkbaar dat een horloge enigszins ‘substantieel’ aan moet voelen. Van bijvoorbeeld een SLA081 Seiko Marinemaster 600 begrijp ik dat je 'm in titanium uitvoert omdat staal het horloge topzwaar zou maken. Maar iets met de kastgrootte van Shunbun heeft dat niet nodig imho. Mijn Skyflake is min of meer van dezelfde afmeting en die voelt in de hand en om de pols precies aan zoals ik dat wil.
Net kunnen passen.
Mijn brein is inderdaad ook niet bestand tegen het gewicht van titanium.
conclusie: ik ben nog niet klaar voor Grand Seiko
Je hebt toch ook stalen varianten?
Bij mijn weet niet van deze, met de intenser roze kleur.
Ref om de pols: SBGA497
Nee, die is inderdaad titanium. En rete gaaf!
Overweeg je nog andere kleursetting waar staal wel een optie is?
Mocht de sales rep enige vorm van enthousiasme, professionalisme of zelfs levensvreugde getoond hebben, kon ik verder kijken.
Helaas.
1e associatie is niet zo positief geweest.
De kracht van een verkoper met passie wordt in de horlogewereld zwaar onderschat…
Teleurgesteld