Laat je Grand Seiko zien X

Dat is freaking balen @Arne_Dj :face_with_diagonal_mouth:

Ik vind hem prachtig. Waar heb je hem gepast?

Poe, mooi hoor :star_struck:

1 like

is hij absoluut!
Geen opmerkingen aan, maar gewoon iets met mijn brein die de klik niet kan maken.

Is een limited edition van 2024, ze hebben nog 1 in de display.

Tensen juwelieren, Antwerpen

1 like

Prachtig horloge :star_struck: Hoeveel centimeter pols heb je? ~40mm lijkt wel fors bij jou. Is 37mm niet passender?

16.5cm

Ik draag regelmatig 40mm, komt vooral door de hoek en de endlinks van de GS.
Als ik hem zou kopen zou hij instant op een strap komen :sweat_smile:

Maar goed, vond hem voor dit stijl van horloge persoonlijk ook net dat tikkeltje te groot.

Ik ben er wel van overtuigd dat dit stuk de juiste persoon héél gelukkig kan maken

Daar is @illewoare altijd wel over te spreken toch?

Het lijkt mij een prachtig horloge. Ik vond mijn snowflake titanium erg comfortabel en heb ook ongeveer een 16,5 pols.

1 like

De ene verkoper is de andere niet.
Ik veralgeem mijn ervaring niet naar heel Tensen.
Ook over service kan ik bijvoorbeeld niet spreken.

Mijn ervaring is eenmalig.
Op de koop toe kwam ik binnen met vrouw en kind in een short, t-shirt en seiko 5je (die trouwens 37mm is en te klein volgens mijn vrouw) om de pols…
Kan zijn dat de dame in kwestie dacht dat ik haar tijd kwam verdoen.
Onwetende dat ik 1u30 gereden heb naar daar en het geld klaarstond om uitgegeven te worden :sweat_smile:

You win some, you lose some.
Uiteindelijk ben ik weer een ervaring rijker en toch blij om de SBGA497 heb kunnen ervaren.

4 likes

Ik zit dit met verbijstering te lezen. Als jij anderhalf uur rijdt om je lang gekoesterde horloge te kopen dan haal je toch je genoegdoening uit de rit met je gezin, en nog belangrijker uit de rest van je leven met het horloge waar je zou lang naar hebt uitgekeken? Ik zou echt helemaal compleet schijt hebben aan die twintig minuten met iemand die je de ochtend daarna alweer bent vergeten omdat je je droomhorloge draagt. En dan ga je het ook nog zo breed uitmeten alsof je groot onrecht is aangedaan maar je hebt toch alleen jezelf ermee? Natuurlijk is een fluwelen handreiking net even wat leuker maar we hebben allemaal wel eens een mindere dag. Zonde van de jouwe in ieder geval.

2 likes

Op het einde van de rit had ik het horloge sowieso niet gekocht.
De sales rep heeft hier geen invloed op gehad.
Ik snap de fascinatie met GS ondertussen wel, maar de persoonlijke klik was er niet :slight_smile:
Na het bezoekje zijn we op het gemak nog even door de stad gaan kuieren en gezellig iets gedronken.
Al bij al, day well spent!

4 likes

Kijk dat is ook wat waard! Maar ik zou zeker niet altijd wonderen verwachten als je iets gaat kopen. De lol zit hem in wat daarna komt :smiley:. Ik kocht onlangs mijn 26e horloge van hetzelfde merk en het was pas de eerste van een officiële dealer. Ik dacht nu komt het: deurportier, rode loper, glaasje bubbels en een staande ovatie. De waarheid is dat je meestal wordt geholpen door iemand die er net even minder enthousiast bij kijkt dan jijzelf.

6 likes

Hehe, klopt inderdaad.

Mijn 1e AD ervaring was bij de IWC boutiek in Antwerpen.
Daar was alles aanwezig m.u.v. de rode loper.
énorm goed gesprek gehad met de zaakvoerder, zowel over de markt als het merk.
Goed glaasje erbij en fantastisch pas sessie.

Dit deed mij denken dat dit de standaard was.
Ondertussen ook wat wijzer geworden.

We gaan niet klagen met deze fantastische dagen!

2 likes

Mooie AD met een uitgebreide collectie GS. Ik heb er een aantal jaar terug nog een paar stukken gekocht. Destijds had ik altijd dezelfde verkoper en was ik altijd heel hartelijk en goed geïnformeerd ontvangen. Ik ben inderdaad vorige week langsgeweest voor de slgb003 en ik ben ook goed ontvangen alleszins. Iedere verkoper heeft zijn eigen stijl denk ik.

Bij een paar andere AD’s in België heb ik een minder ervaring gehad met een service van horloges van andere merken, vandaar ga ik graag langs bij Tensen voor GS die ik graag wil passen voor ik ze koop. Maar elke belgische AD waar ik wat gekocht heb heeft toch wat een stijf kantje, dat hoort er wat bij denk ik. Mij stoort het alleszins niet.

1 like

Moet je niet doen. Die kastvorm leent zich niet voor straps. Dan moet je iets uit de SBGW serie pakken, desnoods uit de SBGX serie of zo, die doen het beter op leer of two piece.

Dan is een 40mm GS ook te groot. Ik stel een 37mm voor, zoals hierboven genoemd. Denk dan bijvoorbeeld aan dit soort kastvormen en -maten:

36,5

37

Je vrouw heeft geen gelijk.

Ik heb de schurft aan verkopers die je de deur uit kijken. Maar ik heb ook een hekel aan te kleverige of pusherige verkopers. Niet wetende wat er gebeurde weet ik ook niet of je klacht gegrond is. De verkoper kan ook niet ruiken dat je haar tijd niet komt verdoen, uiteraard. :slight_smile:

Ik houd er van als dingen gewoon op m’n mat ploffen, eerlijk gezegd. Ik betaal, iets arriveert. Dat mag ook in een winkel zonder teveel plichtplegingen. En die drank mogen ze ook houden. Ik doe mijn zaken meestal voor drinktijd, zeg maar. :slight_smile:

7 likes

Hopelijk nog 2 nachtjes slapen! :jp:

19 likes

Iemand zijn zwarte SBGX261 zat die wilt ruilen met SBGX263? :sunglasses:

1 like

35 likes

Buiten komt een GS toch meer tot leven:

33 likes

25 likes

19 likes