Laat je Grand Seiko zien X

Door de schaduw in die foto lijkt het helemaal een ramp, maar wat mij betreft sowieso een nee met deze datum. (aanvaardbaar op Seiko SKX, niet op een Grand Seiko topmodel)

1 like

Ik vind dit toch beter ogen.

7 likes

Even een rondje internet gedaan.

Lijkt toch hoger te staan.

Alhoewel hier weer lager :smiley:

9 likes

Zo, helemaal eens. En als mensen hun arm hoog recht voor hun gezicht houden om de datum te bekijken, ook helemaal eens.

Maar als je je arm op je bureau hebt liggen en aan het typen bent, bijvoorbeeld… Dan is deze weer scheef.

't is ook nooit goed. :rofl:

1 like

Jawel, in dit geval sluit ik me aan, want hij lijkt dan wel extreem hoog te staan.

Op de laatste foto is het inderdaad wel beter, maar daar vind ik persoonlijk dat 'ie weer te laag staat. :sunglasses:

2 likes

Overigens, lijkt het datum frame wel dik/hoog waardoor de uitlijning dan in het gedrang lijkt te komen.

Hij hoort wat mij betreft gewoon in het midden zoals bij deze SLGA007 van Monochrome (duidelijkste foto die ik kon vinden)

8 likes

Ik heb OCD en zie toch echt dat die datum niet klopt op dat nieuwe model.
Ik zou er gek van worden als het mijn horloge zou zijn.
Zelfs mijn 300 tot 500 Euro horloges hebben niet zo’n datum stand afwijking.
En ik zie in dit draadje vele GS met een mooie/goede datum stand.
In deze prijsklasse onaanvaardbaar.
Ik denk dat in het groene ook niemand zo’n horloge zou kopen met scheve datum.

2 likes

Is dit veel verschil met de atera valley? Die heb ik een paar keer bij een AD gezien en daar stond de datum wel mooi uitgelijnd. Of zou het een UFA dingetje zijn?

Mijn persoonlijke mening moet dit bij een GS perfect in het midden staan zonder twijfel.

5 likes

Kijk dit is een lastige hoek maar dan weet je gewoon dat als je recht op de dial, of zoals je normaal naar je horloge kijkt dat het dan perfect uitgelijnd is.

10 likes

Ik zou voor een ingenieur gaan :wink:

2 likes

Dit is wat de verkoper bij Morowitz ook zei. Of je dit persoonlijk fijner/mooier vindt, is ieder voor zich. Ik heb hem liefst recht met even veel witruimte onder en boven de cijfers. Maar zoals gezegd zal Grand Seiko dit vast bewust doen.

19 likes

Lastig! Het is geen goedkoop horloge. Eigenlijk moet het dan gewoon 100% kloppen. Als je nu zoiets hebt van het is wat het is, ga je je er later denk ik toch aan storen. Voor dit geld zou ik zeggen bij twijfel niet doen.

4 likes

Tja, voor mij zou dit niet acceptabel zijn vrees ik. Het is op het randje maar hij staat ook nog schuin (en dat logisch maar dat stoort me meer dan de exacte uitlijning op het midden van het vlak).

2 likes

Inderdaad, hij is gewoon wat te ver naar boven gedraaid. Gek hoe dat door de QC geraakt…

Daar heb je helemaal gelijk in. En daar ga ik het op houden ook denk ik, storend of niet. Ik ga het zien :blush:

Ik heb eens een collage gemaakt van alle GS’en met datum die ik gehad heb en de meeste zitten perfect. De sbgx261 zit misschien wat afwijkend, maar zelfs daar bijlange niet zoals de slgb. Ik ga nog eens doorvragen bij de AD, we zien wel wat eruit komt. Desnoods wacht ik op de volgende batch :wink:

19 likes

WOW!

1 like

misschien hebben ze de eerste batch weer gewoon de Boutiques in geschoven? :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

3 likes

Ik heb ook zo’n vermoeden… :face_with_peeking_eye:

Voor een Seiko 5 nog net.
Bijzonder storend op een €10k horloge.

1 like