Met wat ik heb gezien zou ik dit niet aanvaardbaar vinden. Ze doen het goed op tientallen andere typen GS. Wat is dat dan ineens voor klets dat de datum hier anders is uitgelijnd omdat je er schuin op zou kijken?
Nee hoor. Het is een evidente horreur.
Ik heb vier van die dingen liggen met datum, en zo gaat het hier niet. Ik zou dat niet trekken op een SBGX, laat staan een horloge van 10K. Ik trok het ook niet op mijn junghans van 1100 euro.
Daarvoor moet de eerste batch ooit verkocht geraken.
Heel mooi!
Zo heb ik het ook gemeld bij de AD. Ze hebben mijn opmerking nog eens doorgegeven aan GS en een nieuwe bestelling geplaatst. Ofwel gaat deze retour ofwel wacht ik op de volgende waar de datum wel perfect staat. Ik heb er wel geduld voor, het moet gewoon helemaal juist zijn
Het is vreemd, het is toch geen nieuwe mechaniek in het uurwerk. Maar misschien zijn de datumschijven uniek voor deze maat, en hebben ze die net verkeerd geprint. Dat lijkt me de meest aannemelijke verklaring.
Wat de reden ook is, feit is dat de QC gewoon gefaald heeft.
Dat lijkt me wel heel eenvoudig gefixt, dat laat je toch niet doorgaan? Maar datums goed zetten is nu ook geen rocket science, dus ik heb er geen betere verklaring voor alleszins.
GS laat wel vaker eens een steekje vallen sinds het opschalen van de productie. Maar goed, ze zullen het wel oplossen met tijd neem ik aan.
Nou ik heb een limited van 500 stuks uit 2014. Nog van ver voor het opschalen van de productie. En daar mist op meerdere plekken verf van de rand van de rehaut. Ik heb geen reden om aan te nemen dat dat niet vanaf nieuw zo geweest is. Ik moet nog altijd eens kijken of ze dat kunnen fixen.
Dit topic is wel een beetje een u-turn aan het maken
Ah kijk, het kan altijd dus… zelfs bij de Japanners .
Zolang het maar opgelost geraakt kan ik er mee leven. En sommige dingen kan ik wel mee leven, zolang het niet “in your face” is. Zoals de bubblegate bij de sbgw231 bv, wat je bijna enkel merkt op foto’s. Of de rehaut van mijn ex SBGP007 die ook niet perfect tegen de wijzerplaat zat.
Jij kan er blijkbaar ook mee leven, anders was ie allang op reis richting Japan vertrokken vermoed ik.
Je bedoelt dat we niet eindeloos lyrisch blijven over de perfectie van een GS?
U slaat de spijker op de kop!
Vergeleken bij dingen die ik van andere fabrikanten heb gezien levert GS altijd nog superlatieve horloges af. Ik heb er nu vijf met nummer zes onderweg, en ik kan niet zeggen dat incidentele QC probleempjes me de pies lauw maken.
Dat het hier niet de kerk van Shizukuishi is, dat was al jaren zo. Seiko mag zich dan ook al vele, vele jaren in nogal directe feedback van hun klanten verheugen. Zo hebben ze ooit na klachten de Tuna ontwikkeld, bijvoorbeeld.
Da’s niks nieuws.
Ik ken nog een u-turn. Ik had een hele mooie SBGA231 duiker, die heb ik vorig jaar ofzo verkocht. Maar het knaagde nog steeds, ik wilde weer een duiker en niets zinde me eigenlijk echt, want als je no-worries-precisie en een duiker wilt dan is er alleen maar spring drive, of quartz. Mechanisch blijft afwachten. Dus toch maar weer aan het kijken of ik niet weer een SBGA231 zou kopen, of een SBGX339 want die had ik nog niet gehad.
Zie deze die recent te koop kwam bij Jaap:
Maar toch verder gekeken en gezocht. Misschien is een GS te mooi, mijn duiker moest eigenlijk wel wat kunnen hebben want ik wilde hem bij het zeilen gebruiken.
Dus uiteindelijk lang gezocht en via dit forum de perfecte tegengekomen, en die bleek ik te mogen overnemen. Een Citizen Promaster op stalen band, Japanse import, voor 275 euro. En ik heb nu zoiets van ‘waarom kost een GS eigenlijk 10x tot 15x zoveel’? Ook dat is een u-turn. Zo’n Promaster is echt veel te goed voor zijn prijs. Geen geperste sluiting, maar netjes ge-cnc’d, met duikersextensie. Ok, geen saffier en geen 120 clicks bezel, dat zijn oprecht de enige twee echt mindere punten tov een SBGX339. Maar om daar nu 10x zoveel voor neer te tellen? En geen batterijwissel, want solar powered!
Dus ja, nog een u-turn, richting de basics. Mooi door eenvoud. Zoals een goede patat met, of een goede pizza, of een bruine boterham van een goede bakker. Basis, maar goed.
Eens behalve patat.
Hier ook erg tevreden met de Citizen ‘Barnacle’ als duiker. Zie het nut van een GS duiker ook niet echt.
Uiteraard. Dat moet friet zijn.
Tja, ik heb duikertjes gehad tussen de 185 Euro (SKX009 op z’n hoogtepunt via eGlobalcentral), en de 3000 ballen. De Mini Turtle, etc, etc, etc, inclusief Squale, Yema, Serica, Glycine, en ga zo maar door. Op dit moment ligt er nog een Marinemaster in de kist. Dat ding is super gefocust, zit als een tank in elkaar, en is bovenal mooi van maat zonder dat ik ergens op wijzers of indices een braampje of wat dan ook zie.
Saffier is een ding, maatvoering ook. De Citizens in alle ere, als ze er 375 voor vroegen met fatsoenlijk AR coated saffier in een 38-39mm kast kon ik er beter bij dan de vaak 42mm met mineraalglas. Zeker Citizen mineraal is om te huilen, ook in vergelijk met Hardlex.
Dat gezegd hebbende, een 9F quartz van 3000 ballen snap ik nog een soort van omwille van het uurwerk, ook al zijn ze super lomp. Een 10.000 ballen 44mm GS duiker met hi-beat of Spring Drive, daar ben je me net zo hard kwijt als bij de Submariner.
Iets met goldilocks.
Hele verstandige u-turn. Ik vind GS vaak prachtig maar de duikers voelen voor mij toch vaak als “een graantje mee willen pikken van de Rolex hype”. Groot, lomp en niet zo mooi.