Ik kan me niet voorstellen dat wie dan ook ter wereld naar een GS kijkt en denkt dat ze op de Submariner mee willen liften, omdat die dingen er vaak uit zien als het liefdeskind van een Marinemaster 300 Professional en Huis van Wassenhove.
Ik wil graag een zwaar, toolish, metaal sporthorloge en ik zit nu met veel geld bij een juwelier maar krijg geen sub mee. De associatie is trouwens meer met de Seadweller.
Ik vind deze serie nog altijd prachtig, voor als je een zwaar toolish sporthorloge zoekt, dan zit je hier goed, 192 gram: De SBGR077 en SBGR079
De Grand Seiko Milgauss.
https://www.ablogtowatch.com/grand-seiko-sbgr077-sbgr079-magnetic-resistant-watches-hands/
Kennelijk is bij velen Rolex het 8e Wereldwonder en is alles wat niet bij Rolex vandaan komt een kopie.

Kennelijk is bij velen Rolex het 8e Wereldwonder
en is alles wat niet bij Rolex vandaan komt een kopie.
Juh. Ik had het wellicht anders moeten formuleren: Waar ik bij de meeste GS lijnen een hele duidelijke eigen smoelwerk en afwerking herken, vind ik de duikers meer derivatief. Zullen we weer mooie plaatjes posten

De SBGR077 en SBGR079
Gaaf en toch heel erg GS.
Als je al een zwaar, toolish, metalen sporthorloge wilt koop je geen Sub. Dan koop je een Ploprof, Tuna, Squale 101 Atmos of iets anders wat belachelijk is. Waaronder die Deep Sea Dwellers.
Als je op zoek bent naar een Sub is dat of omdat je gewoon dat type flex wilt kopen, of omdat je “altijd al eens een sub hebt willen hebben sinds je Dr No voor het eerst in de bioscoop zag”. Die tweede groep is in mijn beleving kleiner.
Als de Sub dan niet lukt… Ja, dan komen ze eerder bij de grijze dealer uit dan bij de GS dealer.
De enige die ik ken die zowel de GS duiker als de Dweller als de Sub kocht, en overigens ook een Cartier duiker die zo courant was als een natte vaatdoek, is was SimonO, maar die lijkt van het forum te zijn. Is dat zo?
Enfin. SimonO, kassa 1 als je er nog bent. Leg het eens uit.

Zullen we weer mooie plaatjes posten

Geen praatjes maar plaatjes
Een beetje discussie is toch fijn? Plaatjes staan er genoeg op het internet en vaak mooier dan wij ze kunnen nemen

Een beetje discussie
Een beetje wel, maar gezien de topic titel…
Waar. Al heb ik die nog nooit nodig gehad, en kan dat dus niet uit eigen ervaring melden.

Een beetje wel, maar gezien de topic titel…
Je hebt een punt. Een plaatje van een tijdje terug dan maar

vind ik de duikers meer derivatief.
Daar heb je geen gelijk in. Sorry man, maar GS duikers hebben een volledig eigen smoel en stijl.
Waren ze maar afgeleid van een fatsoenlijk duikhorloge. Misschien werd het dan nog eens wat.
Een GS Quartz GMT is wel mooi. Ze kunnen het dus.
Dit is, op die “bijzondere” wijzerset na, toch best wel derivatief…

Een GS Quartz GMT is wel mooi. Ze kunnen het dus.
Ja, zeker tof.

derivatief
Ja. Als je hem daadwerkelijk vast hebt is het een derivaat van de Seiko marinemaster.
Die kast lijkt in het handje in totaal niets op een Sub. De band ook niet, de sluiting is kolderiek anders, en ook de vertanding van de bezel is al niet eens hetzelfde. Om van de dikte maar te zwijgen.
Al eens gepast?

Die kast lijkt in het handje in totaal niets op een Sub.
Inderdaad. Geweldig gevormde kast en horloge.