Maar natuurlijk. Dit is de SBGH299. Een niet-limited horloge in Ever-Brilliant staal.
Geweldig! De Yukage (inderdaad SBGW269, European Edition).
Die zie je niet veel. De groeten van zijn tweelingbroertje, de Asakage (SBGW267).
Toevallig. Ik zie nu dat we deze achter elkaar plaatsten op posts #3407 en #3408.
Toch ook wel prachtig!
Sorry voor de typefout
Maar ik kan nog dat niet aanpassen
Gaat lekker…
Zijn dat Euro’s? Ik wist niet dat ze tegenwoordig zo duur waren.
reden temeer om ook eens op C24 te kijken dan
Ja, euro’s… Dit was bij een juwelier in Düsseldorf.
Op C24 staan ze rond de 8000,- te koop.
Even een positieve noot voor Grand Seiko. Ik heb voor de vakantie een zeer betaalbare Citizen duiker gekocht. Echt een goed horloge voor nog geen 10% van de prijs van een Grand Seiko duiker. Wat ik daaraan nu merk is dat hij veel sneller dan mijn Grand Seiko’s sporen van gebruik vertoont. De Citizen heeft al een paar krassen achterop opgelopen, haarlijnen op de bezel, kleine markeringen op de zijkant, een stroef lopende bezel. Allemaal dingen na 2 maanden gebruik die ik op mijn titanium Grand Seiko SBGA231 niet heb gehad. Misschien was ik daar wat zuiniger op, maar ook die heb ik net als deze Citizen eens mee gehad op eenzelfde vakantie. En die SBGA231 was toen ik hem na 1,5 jaar verkocht in betere staat dan deze Citizen na 2 maanden. Zeker die lichte krassen achterop zijn raadselachtig. Misschien toch een stuk zachter staal?
Leerpunt: Het zijn bij duurdere horloges zoals Grand Seiko ook minder tastbare dingen zoals dit die de prijs bepalen. Ze verouderen een stuk minder snel heb ik het idee.
Aan de andere kant, mijn GS had de eerste dag al een kras op de kast. Geen idee waarvan.
Maar misschien ben ik gewoon te lomp. Mijn nieuwe speedtimer heeft ook alweer krassen op de zijkant. Even niet in de gaten dat ik die in mijn zak gedaan had omdat ik in de buurt van metaal moest sleutelen. Sleutels nodig om even iets uit de auto te halen en in dezelfde zak gestopt
Ik heb altijd al iets gehad met (Grand)Seiko. De Seiko Astron GPS (staal) bevalt me ook super goed.
Dat dit model van titanium is, is mooie bijkomstigheid.
Ik ben erg zuinig op mijn horloges. Als ik aan het sleutelen ben doe ik hem af. Ik heb overal horlogedozen liggen, zelfs in de auto. Bij de vriendin op het nachtkastje. Ik leg hem niet zo maar even ergens neer
Heel vet! Ik noem hem de blue lagoon!
Je moet op C24 tegenwoordig wel goed opletten of de importheffing / btw al bij de prijs in zit. Ik weet niet precies wanneer ze welke prijs presenteren, maar ik ben al een paar keer verrast.