Laat je Grand Seiko zien X

“slightly” :sweat_smile:

enkel :ram: & :lemon: blijven over naast de Boetiek

1 like

Oh da’s spijtig. Vorige maand nog fijn geholpen met een SLGA009 passen. Van een andere ex-GS AD begreep ik dat ze teveel vloeroppervlak eisten en is daardoor afgehaakt.

1 like

Automatische focus op het Vrijheidsbeeld…

1 like

Oh, dat is wel erg jammer. Ik wilde er binnenkort een keertje heen, soecifiek om de quartz snowflake eens te passen (volgens de boutique is die alleen in de boutique in Parijs te bekijken… :slightly_frowning_face:). Maar ja, dan dus toch maar niet.

Het blijft echt wel jammer dat ze deze kant op zijn gegaan, maar het blijven mooie horloges.

1 like

Setje uit een ander topic :sunglasses:

11 likes

Ik vraag me af of ze eigenlijk wel door willen met de Seiko winkel in Amsterdam zoals die nu is. Wat “beleving” betreft past die er waarschijnlijk ook niet meer helemaal bij, maar misschien willen ze er toch nog iets laagdrempeligs bij hebben.

1 like

Ik houd wel van die laagdrempeligheid. Als GS alleen nog maar bij Schaap & Citroen verkocht wordt, verlies ik de drang om fysiek te gaan sneupen. Ik vind een sjieke merkwinkel zoals de boutique aan de Place Vendome wel weer fijn.

4 likes

Ik heb geen enkele behoefte aan een AD en al helemaal niet aan de Schaap en Citroens van deze wereld: onbereikbaar ergens in een stad, geen enkel waarde toevoegend (eerder kosten verhogend), de ballen verstand van wat ze verkopen en gedoe als je service nodig hebt. Zorg voor een goede service als het op laten halen van een horloge door een courier voor service of garantie dingen naar GS in Schiedam en meer heb ik niet nodig.

5 likes

Ik had voor mijn zoon een nieuwe tweedehands lens aangeschaft. Hij wilde vliegtuigen fotograferen. Ik verwachtte er niet heel veel van voor serieuze fotografie, maar ik las wat over de eigenschappen, en met de juiste instellingen kom ik toch tot (al zeg ik het zelf) hele mooie resultaten in de lightbox. Hierbij mijn Grand Seiko SBGW252 in vol detail. De allerhoogste JPEG kwaliteit uploaden lukte helaas niet, maar onderstaande zijn nog steeds prima voor de pixel peepers.

Vanzelfsprekend geen photoshop correcties toegepast. Alleen belichting, witbalans, en sharpening.

30 likes

mooie foto’s idd ook bij inzoomen mooie details :ok_hand:

1 like

ps., voor @koetsjh Bovenstaande zijn gemaakt met een M43 set. De panasonic G3 met de panasonic 14-140/4.0-5.8 op f11 en 100mm. In RAW gefotografeerd en daarna met Aperture belichting en witbalans aangepast.

2 likes

Dat kan niet he?

Maar fraaie foto’s hoor! :ok_hand:

1 like

Erg mooie foto’s! Het horloge helpt wel een beetje mee :grin:

2 likes

Dat laatste kan (nog) niet toch? Heb hier een SBGX061 waarvan ik de waterdichtheid niet vertrouw. Zou hem dus best daarvoor even naar GS willen sturen (en doe dan ook maar een nieuw batterijtje), maar dan moet ik nu volgens mij naar een S&C om hem te laten opsturen.

Nee, vandaar dat ik zeg: zorg voor… :grimacing:

Hij is echt :b:erfect.

Als ik de centen had, had ik deze (en die 253 die je eerder te koop had) al lang in m’n knuisten gehad.

:rofl:

1 like

Mooie foto’s, prachtig horloge!

2 likes

Controle op waterdichtheid, een nieuwe batterij en een verse pakking is iets wat ik zelfs de horlogemaker hier in het dorp (Seiko dealer) toevertrouw. Niets waarvoor je specifieke GS kennis nodig hebt.

Is dat tegenwoordig nog goed bruikbaar met nieuwe .RAW formaten en camera/objectief-profielen?

Desalniettemin prima foto’s van een prachtig horloge :ok_hand:

2 likes

Aperture werkt bij mij op een oude macbook prima met de raw files van een gf1 en g3. En daar zitten ook objectief profielen in. Maar nieuwere camera’s heb ik er niet mee gerpobeerd. Ik vind het een perfect programma en begrijp niet dat Apple ermee is gestopt.

2 likes