Laat je Grand Seiko zien X

Ik houd de SBGN003 (GMT), eigenlijk het perfecte dagelijkse horloge. Ik draag het dan eigenlijk ook dagelijks ;).

4 likes

Nagevraagd wat een batterijwissel, pakkingen en waterdichtheid test gaat kosten bij Van Baal in Nijmegen.

Maar liefst 260 euronen.
Ik vind het bespottelijk.

Waar kost het dan 120 euro? Ga ik wel daarheen.

4 likes

wat een bedrag! kun je ook naar een gewone goede horlogemaker gaan en de volgende keer wel de pakking(en) en batterij laten vervangen door GS in Schiedam…

1 like

Dit wordt gedaan in Schiedam. Baal stuurt hem op.
Ze kunnen ook zelf een batterij erin zetten.
Kosten 25 euronen. Maar dat is dan een zwitsers batterijtje. Gaat 1 jaar mee.
Geen pakkingen, geen test.

Ik ben voorstander van de boel origineel houden.

Echter, speel ik ook met de gedachte om het horloge te verkopen. Dus weet niet of ik het nu waard vind om te doen.

1 like

Ik zit met eenzelfde probleem. Het eerste waar ik dan aan denk is @PeterLC of misschien zelfs @royke74.

Voorheen liet ik het via van Willigen doen, was iets van 180 euro met een hoop GS goodies retour. Dat was eigenlijk al een stom bedrag maar 260,- is gewoon oplichting.

4 likes

Ik heb zelf de batterij van m’n GS quartz vervangen. Kast opengedraaid met onderstaand apparaatje. Koud kunstje. Wel daarna even langs PeterLC geweest voor een waterdichtheid check.

10 likes

:facepunch:

2 likes

Ga ik niet aan beginnen. Ieder zijn kennis en kunde.
Van Willigen is Den Haag, toch?

Jij zegt het, ik dacht het.

2 likes

Joh ik heb 2 linkerhanden en 3 rechtervoeten…:sweat_smile:

Als ik het kan…

4 likes

Tja. Wat is kennis en kunde. Het is net zo simpel als de batterij van speelgoed of een afstandsbediening vervangen. Dat doe je ook zelf lijkt me?

Hier een link hoe het moet.

Batterij vervangen GS

4 likes

Die zijn geen GS AD meer dacht ik.

Misschien inderdaad toch zelf doen. Zo’n balletje kopen op Temu of met een prop ducttape het deksel losmaken.

Bedankt voor de link! Informatief.

Maaruh, ik ga echt voor iemand (van het forum of elders) die ervaring heeft, een originele batterij kan plaatsen met rubbers en waterdichtheidtest kan doen.

Nee, inderdaad. Op hun website staan nog wel modellen, maar in de winkel helemaal niets meer.

Ik was er vrijdag… en hebben denk nog wel 20 stuks gs staan. Dus is misschien nog wel het navragen waard.

1 like

In ruim 4 maanden meet ik ca +0,5 seconde…:laughing: Gekkigheid.

21 likes

We worden overgeleverd aan de Geit&Limoens van deze wereld…:face_with_spiral_eyes:

3 likes

Via de Seiko boutique in Amsterdam. Die doen het niet zelf maar sturen het op naar Rotterdam. Er is mij verteld dat elke GS-dealer dat doet.

En daar kost het dan 120?

Ja, mijn GS ook dar gebracht. Prima geregeld.

1 like