de Omiwatari is gewoon prachtig en als de kastvorm je bevalt zou ik het zeker doenš Als er geen harde noodzaak is om de SBGA293 eruit te doen dan zou ik die gewoon houdenā¦
Ook mooi, maar meer van hetzelfde. Het is exact hetzelfde horloge als mijn SBGA293 alleen met een andere wijzerplaat. Toen ik de SBGA293 kocht, heb ik deze blauwe SBGA407 ook overwogen, maar ik vond de SBGA293 mooier. Inmiddels vind ik de blauwe kleur toch ook heel mooi. De Omiwatari heeft ook andere voordelen, zoals geen datumaanduiding en geen power-reserve meter (stoort me niet, maar zonder is mooier).
Als je de afwezigheid van de datum als een pluspunt ziet en graag lichtblauw hebt, dan is je keuze volgens mij al gemaakt Even los van de financiƫle kant.
Ben er nog niet uit of ik afstand wil doen van de SBGA293.
Die heeft ie wel, maar aan de achterzijdeā¦
Dat weet ik, maar het gaat mij erom of die te zien is op de wijzerplaat, dit ivm symetrie van de wijzerplaat.
Ik zou niet ruilen. Ik vind de sbga293 mooier en interessanter.
Thanks! 37mm handwinder dus. Beide nog geen ervaring mee!
Ben bang dat 37mm wat aan de kleine kant gaat zijn. Niet echt een GS vraag, maar iemand een suggestie voors een budget optie die een beetje lijkt op dit model wat een goede ātest horlogeā zou kunnen zijn?
Ik denk dat de enige echte manier van testen is om deze gewoon een paar keer te passen.
Gaat het om de maat die je wilt uitproberen? Of de looks?
De looks vertrouw ik wel op (al kan ik de dikte lastig schatten). Mijn dagelijkse werk horloge is een Hamilton jazzmaster thinline, dus wel dressy, maar stuk dunner.
Maar vooral de maat op mijn pols vind ik lastig. Mijn Jazzmaster is 40mm (en ben ik erg blij mee qua maat), mān weekend beater, een Casioak nog een stuk groter (maar misstaat ook niet) en mn tussen in watch een MoonSwatch, maar die voelt vaak weer wat kleinā¦(Ook al zou die in de buurt van de Jazzmaster moeten zitten).
Maar je hebt gelijk, gaan passen is waarschijnlijk de beste optie, maar voel ik me vaak wat ongemakkelijk mee (ook gezien het feit dat ik waarschijnlijk voor een 2e hands optie zal gaan).
Och, gewoon doen! Ik weet zeker dat de meederheid een horloge past zonder het te kopen. Eerst gewoon goed uitzoeken wat je wilt.
Dat forumlid had 'm nooit moeten verkopen.
Is zijn donkerblauwe broer al bijna binnen?
nee die komt uit Japan via Spanje (zoiets als de SoloJapan-route denk ik), medio februari zo een beetje
Schitterend ding ook. Zie ik mezelf ook nog wel eens kopen.
great minds think alike!