meer heeft een mens niet nodig!
Mooie set zo!
Supertof!
Cool
Mijn geliefde GS heeft last van de dubbele tik en moet dus binnenkort naar de boutique - aangezien ze inmiddels al 7 is (en ik er ook nog weleens mee douche) gaan we ook de pakkingen maar even doen.
Paar weekjes kwijt. Volgens de boutique (aan de telefoon) is een hele service niet nodig.
Volgens de Grand Seiko website zou service ook maar eens in de 50 jaar nodig zijn…
Loopt ook nog perfect op tijd gelukkig
Dubbel tik.is meestal.een nieuwe batterij als het eem quarts is.
Yep
Had ik onlangs ook. Twee dagen daarna stond hij stil.
Ik dacht dat die tijd daartussen iets langer zou zijn.
50 jaar ? Dan is een GRANDSEIKO een koopje …!
Ik vind hem prachtig, welk type is dit?
Dat is wel heel kort! De mijne gaf me het signaal dat de batterij aan vervanging toe was (per 2 seconden tikken) op 8 november.
Toen dacht ik “laat ik dit eens testen hoelang de batterij het uithoud tot er werkelijk niets meer inzit”. Wel daar wacht ik nog op. Mijn SBGN loopt na bijna 3 maand nog steeds perfect op tijd.
Voor een quartz, ja!
SBGX319. Lang naar zitten kijken. Had het moeten doen, destijds.
Ah… Ik zie dat ik een tijdje niet in dit topic ben geweest, je had 'm al beantwoord. Hoe dan ook, gefeliciteerd. Deze zijn geweldig.
Even terugkomend op de voorgaande discussie… Ik heb altijd 40mm gehad tot ik de SBGW231 kocht. Dat beviel zo goed dat ik echt m’n volledige verzameling qua maat kleiner heb gemaakt. De 38mm Max Bill is weg omdat dat net een satelliet-schotel was, alles boven de 40mm is sowieso weg, alle duikers en pilots zijn weg, en de hele verzameling (met uitzondering van één Mühle Glashütte) is nu tussen de 34-40mm.
Toentertijd heb ik niet de SBGX319 genoemen, bijvoorbeeld. Exact omdat ik dacht 37mm te klein te gaan vinden. Mijn polsmaat is overigens 18,5cm. Ik ben nu zo ver dat ik mijn 38mm Citizen Ibuki eigenlijk stiekem te groot vind, en dat er naast de SBGW231 ook nog een 37mm SBGX instap-quartzje ligt.
Tuurlijk heb ik nog wel 40mm GS, maar het één is echt tooly en sportief ogend, qua maat, terwijl het andere fijner en discreter is.
Wedervraag: wat is je polsomtrek?
Cool. Twee quartzen, SD en handopwinder hier, maar wat ik aan jouw verzameling cool vind… Je hebt de 44GS SBGW. Dat is exact de kastvorm die ik momenteel mis.
Grappig hoe dat horloge bij jou vaak op het hakblok heeft gelegen, maar het altijd weer overleeft. Ik begin te vermoeden dat het gewoon een blijvertje is.
Heerlijk horloge deze maand gaat tot 31 dus draag deze nog ff en dan heb ik nog 9 andere …
Dips
Mocht je die wegdoen, hou ik me graag aanbevolen
Kom ik nog even op terug, momenteel niet in de buurt van een meetlint, maar ik meen iets van 17,5cm.