Laat je Grand Seiko zien XI

Mijn duurste aankoop was een seiko duiker van 640 euro, maar vandaag toch de knoop doorgehakt. De Grand Seiko sbgp013 die al 2 jaar huurvrij in mijn hoofd woonde toch gekocht via de schaap en citroen website. Zodra die binnen is ga ik maar ff een mooie foto hier plaatsen. :heart_eyes:
Wordt vervolgd.

15 likes

Nee. Je mist een halve schakel. Dat zijn trouwens 2/3 schakels, geen halve.

Ik heb met 18,5cm pols volgens mij twee hele en een 2/3 schakel over in de doos.

2 likes

Overigens: er heeft een overvaller met man en macht aan lopen sjorren, maar hij kreeg hem niet los voor ik hem op z’n bakkes sloeg. Niks mis met die sluitingen. Ze zijn comfortabel, ik vind ze mooi, en ze gaan niet zomaar los.

7 likes

Damn! Goede reclame voor de kwaliteit! Hopelijk een goede les voor de man geweest… (die klap op z’n bakkes).

1 like

Barcelona?

Nog nooit gehoord dit verhaal :smiley:

2 likes

Kijk eens, voor bij de koffie

4 likes

Was eigenlijk met een knipoog :wink:

2 likes

Daarom reageerde ik ook niet, ik wilde het niet nog een keer doen. Maar de samenvatting is wel dat als het een Rolex was geweest het horloge waarschijnlijk op een scooter de steeg in verdwenen was.

Nogmaals: Niks mis met een Seiko sluiting. :slight_smile: Je kunt meningen hebben over het gebrek aan snelverzet en zo, maar ze zijn klein, comfortabel, en in de praktijk onverwoestbaar.

Ik denk niet dat de goede man die 'm probeerde te jatten iets geleerd heeft. Daar leek hij me het type niet voor.

4 likes

Blijft een mooi verhaal.

Kijk zelf ook een beetje voor een SBGX265, alleen het blauw moet ik eerst even in het echt zien.

2 likes

Die sluiting is zo gemaakt dat ie niet bij gebruik slijt tegen de schakel. Zo blijft de band extra mooi.

Goede opmerking :heavy_check_mark:
En goede middag
Hij is toch best wel erg mooi gemaakt :star_struck:

Inderdaad! Klein en fijn! Een on the Fly is leuk maar vaak lomp.

Vreemd, wat moet je met een losse halve schakel :thinking:
Moet ik daar nu over gaan reclameren?..
Ik heb nu iig de juiste afstelling gevonden.

Leuk man! Congratz! Kom maar door met de Fotos :innocent:

18 likes

31 likes

Nieuw gekocht of tweedehands? Want indien nieuw dan zou ik zeker iets zeggen.

Tweedehands: it’s like golf. You play the course you’re on.

3 likes

Vers Pre owned dus…

Vanmiddag op kantoor. Sinds ik deze binnen heb draag ik niet veel anders meer. Behalve de G-Shock voor alles waar ik deze niet geschikt voor vindt dan…

In de​ ​laatste 100 dagen -1 seconde afwijking van atoomtijd. Fantastische techniek.

27 likes

De volgende stap om de band iets ruimer te maken is de 2/3 schakel eruit en een hele erin.

Een stap strakker is een hele schakel eruit en nog een 2/3 erin. (2 keer een 2/3 totaal).
Gezien de foto’s gaat een stapje ruimer waarschijnlijk eerder gebeuren dan een stapje strakker. In dat geval heb je de tweede 2/3 schakel niet nodig.

Voor compleetheid zou je bij de verkoper kunnen informeren of die de tweede 2/3 schakel misschien toch nog ergens heeft liggen.

1 like

Nouja, de Evolution 9 serie heeft dit euvel niet en doet het in dat opzicht beter.

Dankjewel!
Maar ik vrees dat de verkoper die ontbrekende schakel niet apart op gaat sturen. Horloge komt volgens mij uit Italië

1 like

Mooi hoor!

1 like

Mag dan hopen dat als je dit geld neerlegt voor een horloge dat a) de verkoper de boel compleet opstuurt en b) de verkoper niet moeilijk doet als 'ie nog een envelopje naar NL moet sturen. Maar als je de 2e link niet in de advertentie terugziet heb je weinig kans lijkt me :man_shrugging: Toch lijkt het mij belangrijk. Wetende dat je kans hebt op die 2 kleine schakels terug te moeten vallen zou ik het erbij willen hebben.

1 like