Een stel low brows heeft anders daadwerkelijk geprobeerd om, jawel, m’n SBGX265 van de arm te trekken in Barcelona. Da’s 1800 Euro voor een obscure quartz waar je bij een heler 600 piekies voor krijgt als hij in een erg goeie bui is. Toen dat niet lukte probeerden ze de Christopher Ward GMT van de pols van m’n maat te pakken, en toen dat heel, heel erg niet lukte sloegen ze een glazen fles kapot op m’n rug.
No harm, no foul, we liepen een restaurant in om te de-escaleren, zij hadden klappen te pakken en de horloges hebben we nog, maar de lokale gendarmerie zei dat het rond een uur of 12 in de buurt van Ramblas gewoon niet cool is met korte mouwen en een fatsoenlijk horloge om de pols. We dachten allebei onder de radar te zijn geweest.
Desparate times.
Ach, jaren geleden, lang voor ik horloges verzamelde probeerde een knakker op een brug in Istanbul me te rollen om half één 'snachts. Dat lukte hem ook niet, maar hij dacht met een dronken toerist van doen te hebben.
Dat zijn twee akkefietjes in ruim 30 jaar reizen. Ik vind het meevallen. Veruit de meeste mensen zijn OK, veruit de meeste steden hebben plenty veilige gebieden. En de twee keer dat ze wat probeerden waren we ook gewoon niet aan het opletten, dus.
Ik zou me minder zorgen maken om m’n horloge, en eerlijk gezegd gewoon aanraden om bepaalde gebieden op bepaalde tijden te mijden, en sowieso nooit te veel te drinken. Zo draag wat ik wil waar ik het wil, maar ben ik op m’n hoede in de buurt van gebieden waar veel wanhopige arme donders rond sjokken.
Als het ooit iemand lukt om me van het horloge om m’n pols te ontdoen heb ik er nog 17 op een veilige plek liggen, dus dat is ook het einde van de wereld niet. Wie m’n SBGW289 zou jatten zou me wel heel, heel erg boos maken:
De rest is makkelijk vervangbaar. Het is geen halszaak.