Dat is toch aan niemand om al dan niet toe te staan maar jouw keuze alleen. Ik bezit ook een exemplaar van beide merken. Mooie GS trouwens!
Fantastisch. Mijn SLGB005 heeft exact datzelfde. Soms zwart, soms helder paars, vaak ertussen in. Net naar gelang hoe het licht met die plaat speelt.
Ik zweer bij het titanium Chris ![]()
Op de foto is het contrast tussen band en horloge wat groter dan in werkelijkheid, maar ik snap zeker je twijfel.
Ik moet zeggen dat dit het eerste bandje is wat is probeer. Heb genoeg liggen, maar niet in 21mm. Ik zocht specifiek wat wit voor de zomer en heb besloten de stiksel te laten aansluiten op de wijzerplaat. Ik twijfelde initieel om voor een beige tint te gaan, dus maak graag van je aanbod gebruik.
Ik stuur je een DM en kijk graag of ik een bandje retour kan sturen om je vriendelijkheid te beantwoorden!
Da’s lief, maar dat hoeft echt niet, ik heb de wereld aan bandjes liggen in formaten die bij m’n horloges passen.
Ik zou het wel leuk vinden, als je het bandje niks vindt voor de Taisetsu, dat je 'm even door stuurde naar @Phoenix.bas voor z’n Shunbun. Als je het wel cool vindt is hij gewoon van jou, maar anders heeft een ander er wat aan.
Alleen het gebaar vind ik al te gek 🫶🏻. Al hoop ik voor @Specter dat het te gek staat!
Ps. Wat is het Forum toch te gek!
Mensen! Ik ben wat dingen aan het her-schikken en doen, en zit nu op de wip tussen een Omiwatari en een Sakura Kakushi. De referenties zijn SBGY007 en SBGW289 respectievelijk.
Voordelen aan de Omiwatari:
- Nieuwe kastvorm in mijn verzameling
- Eens een GS op leer
- Spring Drive
Voordelen van de Sakura Kakushi:
- Roze!
- Geweldig patroon op de wijzerplaat
- Gelimiteerd en niet vaak in Europa te zien
De Sakura Kakushi:
De Omiwatari:
Nu de vraag: Wat zouden jullie doen, en vertel vooral ook waarom, alsjeblieft.
- Omiwatari - SBGY007
- Sakura Kakushi - SBGW289
Omdat je graag alles meeneemt in de overwegingen Chris:
Omiwatari / SBGY007
LtL = 44.0
Dial = 38.5
Dikte = 10.2mm
Kakushi / SBWG289
LtL = 42.7
Dial = 36.5
Dikte = 11.6mm
Oprechte vraag want ik zit niet zo in de verhoudingen, is de Kakushi niet een ‘klein dikkertje’?
Omiwatari ivm kast en spring drive. Visueel wel veel overlap met je sbgx355.
Absoluut de Omiwatari in jouw geval. Wat je zegt, een voor jou nieuwe kastvorm en ik meen dat de SBGW303 in je collectie eenzelfde kastvorm heeft als SBGW289? De Omiwatari heb ik eens gepast bij Driessen in Haarlem toen zij nog GS dealert waren, valt schitterend om de (mijn) pols en voelt heel verfijnd. Maar had een te sterke gelijkenis met de kast van SBGK005 die ik al had. Datzelfde kan voor jou gelden met de SBGW289.
Maar hoe dan ook, beide modellen zijn hoe dan ook supertof.
Plaatje bij de SBGK005, omdat het mag en kan
Omiwatari want mogelijk want mogelijk snel uitgekeken op roze, meer structuur in de witte wijzerplaat, op leer.
Omiwatari maar om 1 reden dat ik die mooier vind😀
De Sakura Kakushi uiteraard. Dit is een prachtige vervanger van de Shunbun. Waar ik moet zeggen dat deze het eigenlijk beter voor me doet dan de Shunbun, want de plaat is rustiger en het patroon wordt niet onderbroken door een powerreserve of datumvenster. Ik denk persoonlijk dat je snel uitgekeken gaat zijn op de relatief saaie kastvorm van de Omiwatari.
Uurwerken gaan we het niet over hebben, want we weten beide dat het je wel zal jeuken wat er onder de motorkap ligt. Zolang het geen quartz is, is het toch niet accuraat. ![]()
355 bedoel je? Afgezien van de blauwe secondewijzer zie ik dat niet zo, een lichtblauwe plaat is totaal anders dan een helder witte plaat, en ook het patroon is anders, de Omiwatari beleef ik als meer uitgesproken.
Dat zal mij grappig genoeg nooit gebeuren. Ik vind het nog steeds naar dat ik m’n Shunbun verkocht wegens te groot. Dat risico bestaat dus niet. Ik vind juist lichtblauw twijfelachtiger.
Klopt. Het is exact hetzelfde horloge met een andere wijzerplaat er in.
Klopt, net als mijn 303. Evengoed draagt het fantastisch, en 11,5mm is overkomelijk. Sterker nog, het past nipt binnen de 1:3 regel… een 36,5mm kast mag maximaal eens 12mm dik worden inclusief glas. Deze zit daar onder.
Dat gezegd, de Omiwatari is veel platter.
Een stuk van de meerwaarde ligt toch echt in het hebben van een Spring Drive. Ik heb twee handopwinders met een ankergang en twee stuks HAQ, en dan is een Spring Drive toch wel een mooie toevoeging. Zeker een handopwinder zonder rotor.
Ik hoor wat je zegt over de “vervanger van de Shunbun”. Dat is precies het dilemma.
Omiwatari vanwege de kastvorm. Of doe eens helemaal gek (omdat de wijzerplaat anders misschien te veel lijkt op de Snowflake):
![]()
![]()
En, Kakushi geen dopje op de secondewijzer? Zund.
Tja… de kast van de omiwatari is fantastisch. Draagt nog platter omdat deze aan de onderkant mooi wegloopt naar binnen en daardoor ook heerlijk op de pols ligt.
De sakura kakushi is op de wijzerplaat na identiek aan je Sbgw303. Te veel overlap?
De omiwatari lijkt dan weer qua wijzerplaat op je sbgx357.
Dus wat je eigenlijk wilt is de sbgy023:
Grijs is heel erg niet mijn ding. Sorry, maar die valt af wegens gewoon geen coole kleur. Zo makkelijk kan het zijn. Niet dat ik het horloge niet tof vind en de wijzerplaat niet uniek is, maar toch. Ik ken mezelf.
Dat neigt meer naar beige/bruin, dat trekt me meer, ook met Kirazuri. Hmmmm.
Dat verschil zie ik dus niet, had misschien even op de site moeten kijken. Komt voor mij als wit over
Zonder te willen stoken, zouden ze beiden niet wat toevoegen? En onder je Quartz Grand Seiko’s al wat teveel dubbeling hebben
, waardoor je ze beiden kunt toevoegen want nieuwe kast en roze
?