Sorry. Ja, ik kan ook verschillen opnoemen, maar voor mij teveel overeenkomsten. Zoek ik liever meer verschil met de nodige voorbeelden hier al boven genoemd.
Zeker! Maar ik ga geen GS meer verkopen zoals het er nu voor staat. Dus is het een budget-vraag.
De Champagne 263 is al naar @Hotseflots gegaan, dus er zijn twee quartzen. De 265 is heerlijk cleane sunburst, m’n enige “normale” GS. De Snowflake is totaal anders. Die overlap is acceptabel.
Eén argument is dat de Sakura Kakushi gelimiteerd is, terwijl de Omiwatari a dime a dozen is, want gewoon productie.
Leuk dilemma!
De Omiwatari is een prachtig horloge en ik vind die wijzerplaat en de mooie platte kast echt een bijzonder fraaie combinatie. Enige dat ik niet voorbij geraakte was het feit dat de wijzers een soort “gunmetal” grijs zijn terwijl de markers gewoon zilverig zijn. Ik vermoed dat ze dat gedaan hebben om de afleesbaarheid te verbeteren, maar voor mij was dat echt een afknapper. Mijn SBGY027 had dat niet en dat reflecteert veel mooier (maar die was dan wat te monotoon qua kleuren vond ik na een tijdje).
Als ze dat niet gedaan hadden, had ik die nooit verkocht. En het wordt nergens vermeld… ik geef het maar mee ![]()
Dat zou ook mijn suggestie zijn geweest, met als nadeel dat deze lastiger te vinden is. Maar met Watches en Wonders volgende maand zou ik sowieso nog even wachten tot na de presentatie van de nieuwe modellen.
De Omiwatari, uniek ding zonder ellendige datum en SD met power reserve aan de achterkant en wel mooie wijzers ![]()
De enige GS die ik nu op mijn vizier heb
Net als je denkt alle GS modellen wel te kennen.
Erg mooi!
Maar miss had je er wel bij moeten vermelden dat die highly limited is?
299 stuks.
En GS9 USA, dus als er eentje te koop komt zal het vaak daar zijn helaas.
Ik had de SBGY035 ook nog overwogen. Maar daar staan er twee van in verre buitenlanden die ook nog eens dik over de 10.000 Euro heen gaan als je 'm wilt importeren.
Dat idee heb ik maar laten varen, want dat is me te gortig, hoe mooi ik het verder ook maar mag vinden.
Grand Seiko Elegance 20th Anniversary 39mm - SBGY035G Grand Seiko Elegance 20th Anniversary 39mm - SBGY035G
Gewoon bij Geit&Limoen voor €9200,-
Ligt in Den Haag in de etalage.
Ik ga liever niet naar Schaap en Citroen, en bovendien wil ik er geen 9200 Euro aan verspijkeren. Het moet niet boven de zes uit komen.
Daarom zit ik naar pre-owned en grijs te kijken. Ik heb geen last van m’n geld, een een hagelnieuwe bloedrode GS is zo courant als een natte dwijl mocht ik me ooit bedenken.
Voor mij de Omiwatari vanwege:
- de uitzonderlijk mooie lichtblauwe, ijzige wijzerplaat
- Spring Drive
- De maatvoering.
- De leren band maakt van dit horloge een alleskunner. Glijdt mooi onder mouw van je overhemd en kan evengoed op spijkerbroek en t-shirt. Ik geef de laatste jaren sowieso de voorkeur aan leer.
Dit zijn de criteria die ik belangrijk vind, wellicht ligt dat voor jou anders. Succes met je keuze.
Ik heb al drie stuks Grand Seiko die voltijd op staal/metaal leven, dus ik hoor wat je zegt. Da’s voor mij ook wel een dingetje.
Is de waterdichtheid bij beiden nog een ding?
En wat ik ergens las is dat je bij de Omiwatari aan de achterkant het uurwerk kunt zien (alhoewel je dat ding natuurlijk aan hebt, dus in hoeverre dat meespeelt) en bij de Kakushi het een dichte achterkant is.
![]()
Inderdaad is
Ik vind persoonlijk de kastvorm ook mooier. Op foto’s weliswaar want ik heb ze nooit om de pols gehad, dus wellicht doet mijn mening er niet eenmaal in het handje niet meer toe.
Dat gezegd hebbende kun je hier volgens mij geen verkeerde keuze maken.
Weer dan, want ik heb er al eentje gehad:
Prachtig toch! Ook met de trapeziumvormige indices.