Zo! Die heb ik niet eerder gezien, wat een geweldige GS is dat zeg!
Dankjewel
!
Het is een relatief zeldzame SBGF001.
Zie nu dat ik de datum ook nog even moet aanpassen. Maar daar heeft dit 29 jarige exemplaar al een jumping hour hand voor.
Uiteindelijk wil je ze toch allebei, de vraag is dan alleen nog, welke het eerst… ![]()
Omiwatari (SBGY007)
Kast 38,5 mm
Dikte 10 mm
Kastvorm is toch net wat minder standaard GS dan die Sakura; wijzerplaat kleur (roze is leuk, maar ook wat meer gimmicky) en structuur; blauwe secondewijzer.
Die Omitawari is ook verre van alomtegenwoordig, lijkt me.
Hoe ziet je collectie er momenteel eigenlijk uit? Eigenlijk wel benieuwd naar in het kader van een potentiële toevoeging.
Ik ben er uit. Ik ga een poging wagen voor een Sakura Kakushi, want die zijn veel zeldzamer. Omiwatari staat gewoon op de prijslijst, en ik hoop nog altijd dat er een versie van die SBGY uitkomt met een wijzerplaat die me minder doet twijfelen.
Een snelle controle van de zonnewijzer op de Greenwich meridiaan (+0 GMT per definitie) met een Grand Seiko tijdens een korte vakantie in Londen:
Om van de zomer een beetje te kunnen bandenswappen op mijn SBGN027 heb ik een aantal 19mm NATO’s gekocht, en sinds vandaag ook een uncle Seiko tropic in die maat. Draagt prima, past wel bij het soort horloge wat mij betreft.
@Fate_Amenable_To_Change
Koop de Omi.
- Prachtige organische kastvorm.
- Die andere is te hoekig voor wat de wijzerplaat aan zachtheid uitstraalt.
- Subtiel blauw is gewoon beterder dan roze.
- Combi met meerdere kleuren lederen band is makkelijker te maken met Omi.
- Ik wil gewoon zelf die Omi
Succes met je beslissing om de Omi te kopen.
Pff, dat zie ik nu.
Nou ja, wat jij wil natuurlijk.
Maar die Omi is echt mooi!
Eichi ll incoming? ![]()
Die heb ik vast gehad en gepast, en vind ik eigenlijk net te groot en leeg. Ik ben sindsdien een groter fan van de Eichi van de eerste generatie.
Je mag me voor gek verklaren. Ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien.
Waar de Eichi II is voor mij geen Breguet 5157 (ook gepast) vervanger, hoe mooi het uurwerk ook is, zou een voorgaande Eichi dat misschien wel zijn.
Ik heb niet helemaal in de peiling hoe je GS collectie er nu uitziet, maar er van uitgaande dat je geen champagne meer in de collectie hebt, is dit een mooie aanvulling:
De roze kleur van het horloge dat je zelf aandraagt, vond ik niet zo heel erg mooi:
Tenminste, als dit dezelfde referentie is (wat ik wel denk).
ja, post eens wat fotoos ![]()
Ik kom er niet uit. Wie van jullie heeft de sbgx319 in het echt gezien? Voor zover ik kan vinden is dit de enige 37mm quartz zonder datum, maar op het ene plaatje lijkt de dial beige en op de andere wit.
Iemand het verlossende antwoord?
Voor zover ik het kan zien een hele subtiele sunburst waardoor deze (naargelang het licht) wit of meer creme wit lijkt.
Hier beter te zien
Mooi model trouwens.
Of beige inderdaad.