Op staal nog mooier haha, wel een andere kastvorm dan de sbgx261?
Ja wel een andere verhouding zo te zien. 18mm lug width ipv 19mm al zeker.
Vreemd, andere site geeft wel 19mm aan.
Bezel lijkt iets dunner voor meer klassieke uitstraling dan de sbgx261 meer sport/gada.
Ja dat dacht ik ook.
Dunner en iets ronder?
Eigenlijk is dit gewoon een topper en zijn er in deze prijsklasse weinig betere horloges, maja heb deze al gehad en weer een datummmmmm.
Hier ook. Maar kijk er toch weer naar
GS kwaliteit/ afwerking blijft mooi!
Vanaf de zijkant is het wel een heel andere kast dan een SBGX26#.
Die ga je echt nooit vinden. Daar bestaan er voor zover ik zie maar 20 van wereldwijd.
Dit is een mooi vergelijk:
Ik vind nu deze Christies site:
Blijkbaar is er vorig jaar eentje verkocht voor 165.000 euro. Dat valt mij nog mee. Die estimate ook, grapjassen zijn die veilinghuizen toch altijd. Hopen dat er mensen mee gaan doen en dan estimate op een niveau zetten waarvan iedere beetje kenner weet dat hij daar niet voor weggaat. Christies is net hoe heet die aanbieder op marktplaats ook alweer met zijn evenzo lage estimates.
Het antwoord is dat hij koeler is dan de SBGW231, en soms zilver kan ogen, maar echt subtiel champagne is.
Overigens… Deze heb ik inderdaad nog nooit in het echt gezien, de SBGX331:
Ook een GS quartz zonder datum.
Ik kies voor de SBGY007. Mooie wijzerplaat, ook in de schaduw, mooie kast en een Spring Drive manual. Dat andere horloge ziet er voor mij wat ‘normaler’ uit. Weinig mis mee, maar ik vinde SBGY007 sprekender. En ja niet gelimiteerd, maar ik moet de eerste persoon die een Omiwatari draagt nog tegenkomen (afgezien van die ene forummer die er weer eentje wil).
Heb deze ook nog gevonden. De sbgx321. Wel weer met de ronde kast en de lugs beginnen op een vreemde plek. ![]()
Nuwel, dit draag ik vandaag:
En deze heb ik ook nog:
Met een bonus Credor:
En dan nog deze Seiko’s:
En verder in de Japanse hoek:
Dat was 'm, wat Japan betreft. ![]()
Dat scheelt je een hoop doekoe ![]()
Poahh…wat een schitterende collectie, niet normaal!! Denk dat menig forumlid hier kwijlend doorheen scrolde haha
Dit is een verbluffende verzameling en eerbetoon aan de horlogerie in het land van de rijzende zon. Prachtig
Er zijn er meer. Hier een SBGX331. Naast de sbgv005 ter vergelijking van de kleur.
De champagne plaat van de sbgv005 is echt een stuk geler.
De sbgw231 is meer een eierschaal textuur. Waarbij de sbgx319 en 331 een lichte sunburst hebben.
De 331 heeft trouwens een hele mooie dieper liggende minutetrack, door het verschil in hoogte en dat die schuin afloopt heeft die optisch altijd een andere kleur (vaak iets donkerder of juist lichter).
Ik ging meteen zoeken op C24…. nul resultaten ![]()
Yup. Idem hier. ![]()
Dank je! Komende van iemand die hier sinds 2007 rond hobbelt is dat een nog mooier compliment. Al moet ik zeggen dat er zeker ook mensen in het Grand Seiko topic rond spoken die interessanter keuzes hebben gemaakt dan ik.
Dank! Ik hoop binnenkort een kleine uitbreiding te kunnen presenteren, en nog beter, we zijn bezig om een reis naar Japan te plannen. Niet om horloges te kopen, maar gewoon om het eens ter plekke mee te maken.
Ik had wel wat gedonder met een transactie op Chrono, dus laten we even duimen. Als het goed gaat ben ik blij, als het fout gaat is het de duurste GS die ik ooit gekocht heb (lang verhaal, iets met bank-overschrijvingen die een soort van fout lopen aan de Chono kant, support cases, etc).
Exact hetzelfde horloge als de 319, maar dit keer in diep zwart. Overigens,
Nope.
Daar is niks vreemds aan, het is gewoon zo’n zelfde soort elegance kast als waar de SBGW231/301/305 ook op stoelen. Niet 100% gelijk, maar zeker afgeleid van de eerste Grand Seiko kasten ooit.
Dit soort referenties. Wat mij betreft heb ik daar met de SBGW al een mooi voorbeeld van. Als je me vraagt wat ik nog zou kunnen toevoegen wat een soort van eerbetoon aan de wederopstanding van Grand Seiko inhoudt, na de Grand Quartz periode, in 1988… Tja.
Ik vind dit wel heel erg gaaf, hoor.
Nou…heb ooit in 2007 een specifieke vraag gehad over een horloge waar ik destijds interesse in had, daarna eigenlijk jaaaaren lang niks meer gedaan op het forum, tot ik het in '24 herontdekte toen mijn horloge kriebels weer boven kwamen drijven …dus thanx, maar dat zijn iets te veel credits, weinig gehobbeld tussen '07 en '24 ![]()
Dat is maar goed ook, want het is levensgevaarlijk om op dit forum rond te hobbelen. Je raakt aan de armen, hier.