Laat je Grand Seiko zien XI

Misschien moet er eens een “beste collectie” wisselbokaal komen, kijken wie de onbetwiste collectie koning van het jaar is haha

1 like

Ik ook. Zeker in deze staat, volgens mij is dit maar heel licht plated of misschien zelfs dat niet eens.

1 like

Hij blijft fijn…SGBN013🤩

21 likes

Blijft een plaatje David!

Vanwege haar korte verblijf in huize Piede ben ik mijn 467 nog meer gaan waarderen :slightly_smiling_face:

24 likes

Is toch ook ruk hè, dat zon eeuwe oude zonnewijzer op tijd staat en je gs een paar minuten achter loopt :see_no_evil: :zipper_mouth_face:

13 likes

Begrijp ik helemaal…ook een plaatje! :star_struck::ok_hand:

1 like

Ik begon ook te twijfelen wie er nou verkeerd zat, maar mijn telefoon gaf ook 11:58 aan. Het puntje van de schaduw lijkt zelfs iets voorbij de 12 te zitten.

2 likes

De zon heeft altijd gelijk, wel lastig met zomer en wintertijd :thinking: maar goed, kniesoor die daar op let.

1 like

Uiteindelijk heeft de zon natuurlijk altijd gelijk, maar de zonnewijzer kan het wel verkeerd hebben. Ik denk dat het dit fenomeen is:

Lekker setje, kan nog wel wat bij :grin:

Heb een voorkeur voor de Omiwatari,andere kastvorm is een sterke trigger,vindt hem heel geslaagd,die grijze lederen band doet het niet voor mij,denk ook dat hij nooit gaat vervelen,maar kiezen is persoonlijk en ben zeker niet in de gelegenheid om jou in te kunnen schatten.

Prachtige collectie,geweldige toppers :ok_hand:

Ik denk eerder dat de zonnewijzer van voor de huidige indeling in tijdzones is. Vroeger waren de lokale tijden veel dichter aan de zonnetijd gelieerd, maar dankzij standaardisatie zit ieder dorp nu een soort van niet in de zonnetijd.

Als het goed is gaat dat ook gebeuren. Ik had wat gedoe met een transactie, maar het lijkt allemaal terug in de pas te lopen.

Grappig genoeg gaf een Britse collega me het winnende argument. “Nah mate, the pink suits your personality better”.

Altijd leuk om een mede hobbyist op het werk te hebben.

2 likes

Is deze SBGH341 dan ook niet een mooie optie?

14 likes

Ik heb 'm in Parijs gepast, en vond zowel deze roze als de groene erg mooi. Maar 12,8mm dik is gewoon te veel voor een 38mm horloge. Ik zou bijna roepen dat ze er beter een ordinaire Seiko 6L35 in hadden kunnen zetten, en die dan af reguleren, dan had je hetzelfde horloge op een dikte van 11,5mm kunnen verkopen.

Sakura Kakushi it is. Wat jammer is, want 62GS erg tof.

3 likes

Soms paars, soms zwart, meestal iets ertussen in. Ik raak er niet op uitgekeken.

45 likes

Kind of Blue :trumpet:

43 likes

Kind of pink

28 likes

Dat is een mooie en indrukwekkende collectie Japaners !

1 like

Inmiddels 2 weken om de pols…maar op de bank doet ie het ook prima. :wink:

30 likes