Mooi! Welke ref. is dit?
SBGA285
SBGA283 heeft de champagne plaat
dank je!
de ref is zoals @Mauss08 zegt
deze referentie wordt niet meer gemaakt. met 39mm toch net een tikkeltje beter van maat dan de 40mm van opvolger sbga467 (hoewel ik diens glossy black wijzerplaat misschien net iets mooier vind dan de mat zwarte op de sbga285)
Dank!
Ja ik heb dus de SBGA439, en als die 39mm was geweest was hij nóg beter geweest voor me. Die diameter staat al in de referentie, dus dat was een kleine moeite geweest ![]()
Plaatje voor de sfeer:
Het begon mij wat te duizelen in dit topic met al die verschillende modellen. Ben op zoek gegaan naar een database met zoekfunctie/filter. Op het gevaar af dat ik nu iets tip dat de meesten hier al lang kennen, geef ik toch een link: Plus9Time Grand Seiko Database — Plus9Time.
Dan kun je eenvoudig modellen bekijken die voldoen aan bepaalde kenmerken als soort uurwerk en/of bepaalde kastafmetingen. Etc.
Tip van de dag!
Ik heb jouw versie nooit in het echt gezien maar de plaat lijkt haast mat donkergrijs. Zie het kleurverschil met de datum. Klopt dat?
Dat had mijn SBGX261 ook, en was 1 van de redenen waarom ik hem verkocht heb. Wilde toch liever een glossy plaat.
Misschien een gekke vraag, maar heet jouw vriendin toevallig Lisa?
Nope!
Ah, dan zijn er meer vrouwen die afgelopen weken in Japan ten huwelijk zijn gevraagd ![]()
In mijn omgeving merk ik dat Japan de laatste twee jaar enorm populair is geworden als vakantiebestemming. (en dat snap ik heel goed na mijn ervaring vorig jaar)
Ik zou van de Birch ook de Spring Drive versie gaan passen. Seiko Epson Shiojiri maakt subtielere wijzerplaten dan Grand Seiko Shizukuishi.
Bedankt voor de tip! Ik wist helemaal niet dat er twee fabrieken zijn, met een eigen design-stijl
Wat is daar de achtergrond van? Is dat iets vanuit het verleden dat dat zo ontstaan is?