De foto is niet heel duidelijk maar de secondewijzer is geknikt?
Wat een circus en desillusie, ik snap je frustratie. Laatst ook op youtube iemand gezien waarbij ze er een totaal potje van hadden gemaakt bij een in Japan aangeschafte quartz snowflake die een misaligned secondewijzer had. Ze lijken het 99% van de tijd helemaal perfect te doen, maar slaan dus eens in de zoveel tijd de plank totaal mis… Tja, het blijft mensenwerk, maar wat zuur.
Slecht zeg. Ongelofelijk. ![]()
Je hebt al betaald ga ik van uit? Ga je het nog verder oppakken richting Seiko…of ben je er helemaal klaar mee.
Met alle respect… maar was het voor alle partijen wel duidelijk waar het om ging? Want waarom dit hele circus voor een stofje op de plaat?
Als het mijn horloge was geweest had ik hem afgegeven bij een gerenommeerde horlogemaker en had ik hem binnen een paar dagen alweer terug en zou het een paar tientjes hebben gekost.
Nee hij is niet geknikt (hoop ik). Hij tikt niet precies op de indexen.
Zeker niet betaald.
Het was niet duidelijk of het een stofje was of corrosie van de wijzerplaat. Was niet te zien. Ook niet onder flinke vergroting.
O dat is dus precies hetzelfde probleem als van die youtuber! Ik heb het voor je teruggezocht, misschien interessant om te kijken: https://youtu.be/7NKEa9BJPe8?is=Wl2e0KrbliHwIGVX
Het initiële antwoord was ‘het valt binnen de tolerantie dus we gaan niks doen’; slordig!
Nou, dan weet je wat je moet doen; contact zoeken met GS UK
daar is de kwaliteitscontrole blijkbaar nog niet naar de bodem…
Ik kan het ook niet verdragen dat de secondewijzer naast de indices tikt. ![]()
Gelukkig heeft deze er geen last van.
Tenk joe! ![]()
Ietwat offtopic, maar moest je er nog nooit geweest zijn, Soba An in de Klosterstraße vind ik wel altijd een aanrader.
Zijn ze in Dusseldorf dan ook nog eens betaalbaarder of ligt er gewoon meer aanbod?
Nee, we hebben het over eten, boodschappen en kook dingetjes. ![]()
Zit ik nou weer op het verkeerde forum.
![]()
@Fate_Amenable_To_Change heeft de horloge hobby uitgespeeld, dan ga je dat soort onzin verkondigen…
Dat is dicht bij de waarheid, eerlijk gezegd. Ik heb alles of zelfs meer dan ik wil hebben. Natuurlijk, de juiste Spring Drive, ooit, of een propere dress watch, of incidenteel van die schattige releases zoals die 37mm Squale die net uit is gekomen, dat kan af en toe nog een klein beetje kietelen, maar voor het moment is het meer dan goed, zei de boer.
Als je hebt hetgeen je hebben wil, dan hoef de liefhebberij toch niet te stoppen? Je interesse in de schoonheid van het ontwerp en de fascinatie van de mechaniek stopt toch niet omdat een lijstje afgevinkt is?
Buiten dat ben jij een van de gangmakers hier.