Laat je Grand Seiko zien XI

De mijne zegt “zullen we naar Düsseldorf gaan, dan kunnen we even Japanse dingen halen en wat eten aan de Immermannstraße”. Ook geen straf.

7 likes

33 likes

38 likes

48 likes

Mooie foto! Die platte kast met dat bol saffier is toch schitterend he :ok_hand:

2 likes

Ja ik vind hem ook heel mooi. En die hele platte kast maakt hem ook gewoon nog heel dressy. :ok_hand: Ik vind die andere uitvoeringen, de meeste heel “limited”, ook erg mooi.

2 likes

35 likes

41 likes

40 likes

Niet het mooiste horloge, maar wel erg fijn hoor.

37 likes

41 likes

29 likes

31 likes

Hehe, ik ook vandaag :smile:

27 likes

24 likes

Minder licht doet de plaat meer leven, erg bijzonder.

En dit vanmiddag met zonlicht:

Niks bewerkt.

38 likes

Mooi plaatje!

1 like

Deze staat toch anders ook hoog op mijn verlanglijstje, liefst wel double logo.

1 like

Tadaaaaaaaa

Ik heb er toch zeker 1 seconde van kunnen genieten. Dat was ongeveer de tijd tussen openen van de rits, weer blij zijn het horloge in het eggie te zien en focus leggen op de secondewijzer…

Hij is dus weer retour. :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth:
Zoals wellicht een aantal nog weten heb ik veel GS modellen gehad maar vooral een voorliefde voor quartz de laatste jaren. Dat is ooit begonnen met deze mooie 005. Mijn eerste vraag bij koop via het forum of mijn eerste check bij aankoop is of de secondewijzer exact op de indexen tikt. Of het nou een GS of een Citizen Chronomaster is, dat is voor mij een must.

Deze SBGH005 komt nog uit een andere fase van GS en toen werd het horloge nog afgeregeld op die manier. Elk horloge tikte perfect, zo ook mijn dierbare 005. Nu na de service dus totaal niet meer…
Voor mijn doen ging ik daar best goed mee om bij de (heel vriendelijke) medewerker van S&C. Gelukkig begreep hij mijn frustratie na vijf maanden wachten.

En dan krijg je voor 550 dit blaadje van GS. Nogmaals, S&C kan hier niks aan doen, het horloge is via S&C naar Seiko verzonden

Geen enkele melding van de datumvensterrand die vervangen zou zijn. Waar ik overigens ook niet om gevraagd had. Er zat iets (stofje) op de wijzerplaat dat is de enige reden dat hij die kant op ging. Hij liep immers perfect en behoefde ook niet afgeregeld te worden.

Triest, diep triest.
Gelukkig adviseert GS dit elke 3 of 4 jaar te doen. Dat is dus nog duurder dan een gemiddelde automaat laten servicen en het moet nog vaker ook.

Iemand een quartz collectie kopen? :slightly_smiling_face:

8 likes

auw! :face_with_raised_eyebrow: