Service costs van een Montblanc: ik ben sprakeloos

Wel een van de tofste complicaties.
Dat dan weer wel.

1 like

ik word hier woest wild van.

2 likes

Ben even hun portfolio aan het bekijken. Polijsten en opfrissen zou ik je erg afraden bij deze partij. Ik opende als eerst omega en de Mark 2 die ze laten zien is aan gort gepolijst. Totaal verkeerde brushing, afronding van de facetten.
Ik heb erger gezien, maar dit doet toch wel pijn.

1 like

Listen to Popcorn (feat. Sylvie Kreusch) by Warhaus on Qobuz Open Qobuz

Bij mij komt de ene keer 1 en de andere keer de andere horlogemaker als 1ste zoekresultaat, dus kan zijn dat TS niet bij degene die jij aan het bekijken bent is geweest.

Evengoed is direct via de fabriek zeker een optie, kan alleen maar meevallen.

1 like

Ik zie die gaar gepolijste Mark 2 Speedmaster ook voorbij komen. Hoe heb jij de link gelegd met de partij waar @Dukat contact mee heeft?

Ik snap je wel. Toen ik erachter kwam dat de service van mijn aqua terra ook, naar mijn mening, veel te duur was, heb ik die verkocht. Deze teruggekocht. Nooit spijt van gehad.

4 likes

Met een beetje pech krijg je ook met exorbitante kosten te maken (€ 550 voor service van een quartz 3 tot 4 jaar);

Er loopt in Engeland nog steeds iemand op de vuilnisbelt naar zijn hard disk te zoeken.

3 likes

Kijk. Jij bent slimmer. Ik wist op dat moment geen zak van horloges, dus het feit dat ik 'm na reparatie had kunnen verkopen is niet eens in me op gekomen. Ook moet ik zeggen dat die dingen toentertijd nog zo’n twee en een half duizend Euro kostten, en geen negen of zo. Ik vond dat toen al een godsvermogen, destijds.

Sindsdien heb ik meer dan een paar mechanische horloges gehad en verzameld, en ik zou het niet weer zo doen, want verkopen en dan iets propers terug kopen was de betere move geweest.

Dat gezegd, die Limited GS met die wijzerplaat, zichtbodem en gouden ster is fantastisch. Daar moet je zuinig op zijn, die zijn niet makkelijk te vervangen.

Terecht. Wat ik hierboven al zei: ik ben niet van mening dat ik geen klein beetje domme eikel was. :slight_smile: Maar die bitcoin wallet… Tja. Dat moet pijn hebben gedaan.

1 like

Zeker. Die zal ook niet zomaar weggaan, al is het maar omdat ik die gekocht heb vanwege geboorte dochter.
Maar zuinig is een ruim begrip. Wordt wel mee gedaan waarvoor die bedoeld is. Ofwel regelmatig dragen.

Eentje met garantie is net zo duur:

https://www.chronext.nl/montblanc/nicolas-rieussec/102337/V534468

Ik ga ervan uit dat je het horloge hebt gebracht bij een horlogemaker die Montblanc gecertificeerd is? En die heeft het dan doorgestuurd naar Montblanc want er is niemand die dit uurwerk zelf doet buiten Montblanc om. Dat weten hun ook en daar is de prijs dan vaak ook naar.
Als het via een gecertificeerde horlogemaker is gegaan dan zou je ook de officiële prijs moeten hebben gehad, anders kun je altijd nog naar het offerte document vragen van Montblanc zelf.

En kast opfrissen is typisch Richemont, even over de polijstborstel halen want mag niet teveel tijd kosten. Wil je het horloge echt goed gepolijst hebben dan kost dat nog extra.
En bij Richemont willen ze nog wel eens aparte prijzen hanteren voor speciale modellen, laatst een Grand Memovox doorgestuurd naar JLC daarvoor was de complete service €2950 en dan kwam er nog 2 kronen en een corrector boven op.

IMG_5880

3 likes

4 likes

Ik neem aan dat je dit post omdat jij bij de eerste 2% hoort?

2 likes

Terechte rant, of ik het nu kan betalen of niet, ik kan het voor mijzelf niet meer verantwoorden, familie in een arm land en dan dit soort exorbitante prijzen voor een service. Gelukkig zijn er micro-brands en (solar) quartz.

“Opfrissen”
En
“Polijsten”

Ik zou alleen daarom een ander zoeken.

Dit is Richemont groep standaard

Via de instructie van hemzelf.

Maar… Miss is dit niet de partij zoals @YY77 terecht benoemd.

1 like