Service costs van een Montblanc: ik ben sprakeloos

Via de instructie van hemzelf.

Maar… Miss is dit niet de partij zoals @YY77 terecht benoemd.

1 like

Helaas niet meer. Mensen beginnen nu ook al moeilijk te doen over 7750. Begint bij €350

Niet zo skeer. Horlogemakers moeten ook eten en alles is de laatste 5 jaar x2 gegaan.

1 like

Die doen dat toch voor de hobby, de korting en de eer “in de industrie te werken”?

Althans, zo gaat het bij fietsenmakers.

x2 is overdreven, en als we met dat excuus alles onder de mat vegen, laten we ons met open ogen naar de slachtbank voeren. Een beetje kritisch kijken naar een wel heel hoog uitvallende offerte mag best.
Tenzij jij aan de profiterende zijde van die evolutie staat…

Afgerond naar boven. Maar het is veel dichter bij de waarheid dan je zou willen geloven. Het constante goochelen met wat ze wel en niet in de CPI meetellen wordt ook enkel gedaan om de cijfers minder dramatisch dan de werkelijkheid te doen lijken.

Tot we een bestorming van de Skytower doen en een paar individuen Praagsgewijs defenestreren, gaat dat exact zijn wat er gebeurt en gaat blijven gebeuren. :innocent:

Maar dat alles terzijde, zo’n offerte kan je inderdaad niet serieus nemen. Duidelijk gevalletje “jezelf bewust uit de markt prijzen wegens geen zin in”. Benieuwd op hoeveel @Dukat effectief gaat uitkomen bij een partij die het wél wil doen. :v:

1 like

Dat klopt, maar dat is alleen maar omdat er enkelen dubbel zo veel verdienen en niet omdat de boel duurder geworden is.

Ik had het puur over de devaluatiecijfers hoor. Op 5 jaar moet je ergens een 30-40% waardeverlies rekenen vantegenwoordig.

Wat niet wegneemt dat Richemont et al niet ver vooruitlopen op die cijfers. :smile:

Ik denk dat we hetzelfde proberen zeggen…

Weet niet of dat het probleem is. Meer die roterende subdials en jump hour denk ik. (Onderdelen voor) aparte complicaties kosten altijd onevenredig veel. Het is jammerlijk veel geld, maar ik vermoed dat je van een MB AD ongeveer hetzelfde verhaal krijgt als dit al een gecertificeerd service center was. Wat ik vooral onredelijk vind is €550 voor een polijstbeurt. Daar kunnen ze de hele kast voor vervangen.

Als ik op C24 kijk heb ik zo’n donkerbruin vermoeden dat er meer eigenaren tegen deze pittige prijsopgave aan zijn gelopen. Ze zijn ruimschoots te koop voor niet veel meer dan de prijs van een service, en gek genoeg staat er nergens iets over een service verleden in de omschrijving :see_no_evil:

Lang verhaal kort: dit is het nadeel van een horloge met grote jongens complicaties kopen van een ‘betaalbaar’ merk; leuk tot de eerste service :man_shrugging:t3:

2 likes

Dat is inderdaad mijn vermoeden ook. Ik heb er een paar gezien van recentere datum; ik ga echter wel direct MB benaderen en niet via de tussenpaus; die wil ook dat er wat aan de strijkstok blijft hangen en dat zal vast ook flink kosten.

deze reparateur → distributeur → MB

die drietrapsraket kost knaken. Ga kijken of ik MB direct zélf kan benaderen, al dan niet via een AD van Montblanc, om zo minstens 1 schakel in de keten te verwijderen.

1 like

Mag ik vragen waarom? ik zie 't probleem niet perse?

De jumping hour is de gewone hour hand die springt zoals bij een ‘echte’ GMT, dus niet een urenwijzer die uur per uur jumpt. ik leg 't wat brak uit denk ik. als je de kroon op de 1e klik zet, kan je de minuten en de gelinkte GMT hand afstellen, en op de 2e klik springt de ‘local time hour hand’, en dat werkt niet meer goed.

Zo aantrekkelijk vind ik hem.
Toffe complicatie wmb het mooist uitgevoerd in deze schitterende Cartier.

1 like

Ah, duidelijk.

Doe maar alleen het opfrissen dan zou ik zeggen

Er wordt naar mijn menig ergens een flinke opslag berekend, polijsten zou echt geen € 550,- mogen kosten. Kan zelf inloggen bij Richemont en de prijslijst van Montblanc, die ik kan inzien, is van 2020 en vermoedelijk niet actueel. Polijsten staat daar voor € 194,- op de lijst [ kast en band ] maar de full service van deze complicatie is een prijsopgave. Een gewone chrono kostte toen € 630,-. Wil wel navragen bij Richemont of de prijslijst nog actueel is en wat de revisie van uw horloge ongeveer zal moeten kosten.

Opfrissen is GEEN verplichting, kan ook zonder > dus alleen ultrasoon reinigen van de kast en band samen met een full service.

Ongerepareerd retour staat voor € 36,- in deze prijslijst.

19 likes

Haha, als je hier op deze wijze de Dertigjarige Oorlog erbij kunt slepen…chapeau!

2 likes

@Dukat ik zou je adviseren om het via André @Horloge24 te doen, hij is gecertificeerd voor diverse Richemont merken en kan hem rechtsreeks naar Montblanc insturen en dan krijg je zeker de beste prijs.

5 likes

Ik zie je bericht nu pas; dat zou echt heel erg fijn zijn als je dat kan nakijken, dank!

2 likes

Jezus wat een prijzen :sweat_smile: Dat is een half jaar sparen voor een onderhoudje van je horloge.
Ik zou het ding onmiddellijk te koop aanbieden