Service costs van een Montblanc: ik ben sprakeloos

Dat is dan ook wat je ziet. De tweedehands prijzen, lijken overeen te komen met een redelijk hoge service kosten. Al zijn de kosten die de horlogeboer van TS wilde factureren nogal fors, de service kosten bij MB zelf zullen ook geen kattenpis zijn.
Ochja, het is hoe het is. Top dat @Horloge24 uitkomst wil bieden.

1 like

Je zou dus obv deze prijs geld toe moeten geven

Ik neem aan dat er genoeg kopers zijn die niet verwachten dat je de prijs van de volgende servicebeurt van de verkoopsprijs trekt. Ben ik althans nooit vanuit gegaan. Of begrijp ik je verkeerd

Nou, het was meer een grapje.

Maar een aanstaande servicebeurt is zeker een punt van onderhandeling. Sommige kopers vinden dat de verkoper die moet “betalen”.

Vaak gaat het dan om een paar honderd euro, die bewegingsruimte is er soms wel.

En sommige kopers vinden dat ook weer niet :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Mee eens. Je ziet toch ook opvallend vaak horloges te koop staan die zo’n beetje tegen de 5 jaar aan schurken. Dat mag dan in de prijs ook te zien zijn. Je komt binnen aanzienbare tijd waarschijnlijk aan de beurt voor een service

1 like

FTFY (deze kon ik niet laten passeren; echter ik corrigeerde laatst ook een HF lid zonder humor waarna ik een boze PB kreeg, dus op voorhand excuus :wink:)

2 likes

Eerlijk is eerlijk, hij is gewoon beter haha

1 like

Op zich ben ik nu wel heel geïnteresseerd wat MB zelf vraabt voor een service beurt.

Kom op, haal ons uit de brand :wink:

En tegen dit soort prijzen zou ik zelf ook heel snel mijn verlies nemen en dat horloge te koop zetten.

Voor zover ik weet wordt de Rieussec door een AD naar Montblanc CH gestuurd en duurt het minimaal een maand voordat je een PO hebt.
Reparatie zal daarna nog zeker 2 a 3
maanden duren. ( en waarschijnlijk langer )

Ah, dat was me niet geheel duidelijk.

Dat alles zo lang duurt kunnen we denk ik maar de schaduwkant van onze hobby noemen. In ieder geval lijkt mij dat de vermelde.prijsopgaaf in geen geval overeenkomt met realistisch offerte gebaseerd op kosten. Maar goed, ik ben geen horlogemaker.

1 like

Of een goeie verklaring voor een extra horloge. Is maar hoe je het bekijkt.

1 like

Ik heb meerdere horloges omdat ik ze mooi vind, niet omdat ik mogelijk mijn horloge maandenlang kwijt ben omdat er een servicebeurt nodig is. :wink:

Maar als die ene even weg is , dan vul je dat gat …

Met nog een mooi horloge :wink:

Update van mijn kant: ik kan het horloge weer ongerepareerd ophalen, zal dat eind deze maand ook doen, en dan zal ik kijken of en hoe ik MB zelf ga benaderen. heb dus h e l e m a a l niks te melden behalve dat :slight_smile:

1 like

Had je dit dan nog niet in gang gezet bij @Horloge24 obv zijn post 3/4 weken geleden?

Ik heb een maandje geleden een nogal… explosieve thuissituatie moeten doormaken, heb dus helemaal niks gedaan :slight_smile: nu ietsjes rustiger vaarwater, kan nu weer wat oppakken her en der.

1 like