Ik heb een beetje hetzelfde gevoel de laatste jaren, onbewust wellicht voor een deel veroorzaakt door de sterk opgelopen prijzen. Ik vind het zeker nog leuk om te lezen over interessante horloges die iets speciaals hebben: unieke techniek, gekke vormen, speciale wijzerplaten of sublieme afwerking, maar ik voel niet de drang om ze te bezitten.
Het misschien zelfs leuker om er met andere liefhebbers over te praten online of op evenementen (helemaal als je in het echt de vele verschillende horloges rustig kunt bekijken)
Klopt ook wel, dank je trouwens, ik heb ook zeker nog steeds meningen over techniek, materiaal en ontwerp. Maar inderdaad, als ik iets meer blase ben zal ik Dusseldorf eerder aanraden voor het Japanse eten en de Koreaanse supermarkt. ![]()
Ik ken wel ergere merken dan Grand Seiko, en bovendien zijn mijn inkomsten ook groter geworden.
Dat dus. En one man’s “special” can be another man’s “dumpster fire”, en dat maakt discussies ook wel weer geinig.
Ik bedoelde inderdaad in de hele horlogewereld.
Na een tijdje geen GS gedragen te hebben is het vandaag weer eens #quartzshittersaturday ![]()
0 seconden verlies over de laatste ~6 maanden - HAQ ![]()
Wat mij betreft heeft @Petteflet één van de allermooiste Grand Seiko’s. Vandaag gepast bij Rüschenbeck in Düsseldorf.
Hoi GS’ers, ik ben m’n collectie weer eens aan het reprogrammeren en heb iets nodig om naartoe te werken. En de SPGB017 is altijd een doel geweest. Alleen, die lijken tegenwoordig behoorlijk dun gezaaid? Iemand een lead? Wat doen die tegenwoordig?
Dankjewel!
Leuk dat je er zo’n goede indruk van hebt. Zou ook een heel mooi setje zijn naast jouw “Violet Dawn” SLGB005. Die ik persoonlijk nóg mooier vindt ![]()
mooie dingen zijn het, met een mooie Spring Drive erin ook nog, deze komt hier nog wel een keer terug tzt👍
Dit vind ik toch wel mooiste springdrive😍
Mooi licht bandje er ook op staat top👌🏻