Na lange tijd loeren naar andermans GS heb ik er in mijn vakantie in Japan er één voor mezelf aangeschaft. Ik hoopte ergens tegen een mooi gebruikt exemplaar aan te lopen, had als alternatief eventueel een quartz model in gedachten, maar uiteindelijk is het een SBGA375 uit de boetiek in Osaka geworden. Ik wil nog een meer uitgebreide NA maken, maar wilde 'm graag even delen hier ![]()
Schitterend mooi! Heel mooi vastgelegd ook
En tof dat je het op zo’n reis hebt gekocht. Benieuwd naar je NA-topic.
Alvast gefeliciteerd. Ik ben benieuwd naar het verhaal, liefst met foto’s!
Prachtig aandenken aan een mooie reis, gefeliciteerd!
En wat voor één! ![]()
Heel gaaf!
Gefeliciteerd, super keuze!
Mooi man! Gefeliciteerd!
Geweldig mooi horloge man! Van een Quartz exemplaar naar een full blown Spring Drive model… ![]()
Kom maar op met dat NA topic! Ik ben heel erg benieuwd naar jouw beleving bij de aanschaf van het horloge bij de Seiko Boutique. Ik werd er helemaal blij van in de Seiko Boutique in Kyoto.
Liefst?! Dat lijkt me een verplichting! ![]()
Nou, het is ook een leuke gelegenheid om mooie foto’s te trekken dus dat is zeker de bedoeling. Ik merk wel dat het bijzonder lastig is om de blauwe tint goed naar voren te laten komen, dus daar zit een leuke uitdaging ![]()
Tja. Quartz was vooral vanuit budget de insteek, maar ik was niet over de streep om voor dergelijk geld een relatief basic ogend horloge te lopen. Ik heb bij wijze van test een Citizen NB1050 gekocht, die schurkt qua looks tegen de quartz modellen aan, en daarbij miste ik de beleving die ik voor zeg 2k wel graag zie. Toen liep ik in Japan tegen de SBGV239 aan als ik het even goed herinner; quartz, 44GS kast (mijn favoriet), 5 link band, blauw. Tikte alle boxen. Maar toen kwam deze spring drive erbij. Die tikt meer boxen
Maar ook de helft meer geld, echter in Japan zodanig geprijsd dat deze SD ten opzichte van de quartz wel “verantwoord” maakte.
In Kyoto eerst ook gekeken, maar ik wilde in Osaka ook meer naar het gebruikte aanbod kijken, daar had ik ook meer tijd. Gebruikte aanbod was ook wel interessant, voor ongeveer hetzelfde geld koop je immers een hoger model. Maar ook met mileage en al dan niet netjes weggewerkte gebruikssporen. Plus, je moet net een model vinden wat aanspreekt…Dus ook hier heb ik wat water bij de financiële wijn gedaan, en gekozen voor aanschaf nieuw in plaats van gebruikt.
Ik probeer snel ff tijd te pakken voor een NA, anders komt het er weer niet van
Dan zal ik iets meer toelichten!
Topkeuze! Een goede combinatie van een typische Grand Seiko kast en uniek Grand Seiko uurwerk.
(en ik krijg weer de drang om een volgende vakantie naar Japan te plannen)
Prachtig, dat je er maar een lange tijd van mag genieten!
Schitterend @David_Gee ![]()
Een Grand Seiko in Japan kopen is memorabel, ik spreek uit ervaring. Ik kijk uit naar het NA-topic ![]()